
Tardes així, a l’hora de la posta, ens confirmen que estem
sols, que els altres són un decorat més o menys amable i prescindible;
sols com ocells sense brúixola, vaixells sense timó, víctimes del passat, esclaus del present, enigmes del futur;
sols amb música o sense, amb fred als peus, a les mans, al cor, parlant llengües inintel·ligibles;
sols al capdavall i al capdamunt, ànimes atrapades en un cos, ombres maleïdes;
sols com mussols, instruments ineptes, confusos, atemorits, perduts, agonies que s’allarguen, silencis tan profunds que ens esgarrifen, deixalles d’il·lusions;
sols en el precís instant que renunciem a ser lliures a canvi del plat i el llit calents;
sols en el precís instant de ser valents i engegar-ho tot a
rodar: el que fem i el que tenim, el que som i el que serem;
sols en la boira més espessa, improvisant el camí, somiant un altre destí que mai serà definitiu; tardes així, òrfenes de petons, plenes d’absències i de distàncies i de fredors, quan el sol s’ha fet fonedís, ens confirmen que el desig de volar és una quimera suïcida, com els amants que signen promeses amb sang calenta;
sols, innocents, ineptes, confusos, atemorits, perduts, cerquem la manera d’escapar del laberint; borden els gossos, ploren els nens, cauen les estrelles, la nit és la mare de totes les pors; només sobreviuràs si et menteixes.