15.5.08

Presentem LCL als mitjans

Avui a les 11 h. a la Llibreria Catalònia
Marc Vidal i servidor farem la
presentació de
LCL per als
mitjans de comunicació




La Presentació "per a tots els públics" serà
dissabte a les 19 h. al Casal de Vallromanes

13.5.08

El somni s'ha materialitzat

Fa una estona el missatger m'ha deixat l'esperadíssim paquet...

que contenia cinc exemplars de LCL...


ENTRELLUM està a la pàgina 87...

Quin goig, quina alegria, avui és un gran dia...

Després de tota la feinada, el somni s'ha materialitzat...

Ha quedat preciós. Bon treball, Cossetània!

Dia d'Internet

De vegades, les casualitats són sorprenents. Resulta que el proper dissabte 17 de maig és el Dia Mundial d'Internet, just el mateix dia que presentem a Vallromanes LCL, un llibre que no hagués estat possible sense Internet. Quan vam escollir la data no n'érem conscients. Es tracta, doncs, d'una feliç casualitat. Tot plegat ho celebrarem aquest dissabte a la festa de blogaires lletraferits. Quedeu tots convidats. Jo de tu no me la perdria.

12.5.08

Un tast de LCL

Per anar obrint boca mentre s'acosta La Presentació del proper dissabte 17, us oferim un SlideShare amb 10 començaments, o sigui, amb l'inici d'un 10% dels textos que formen part del llibre. La tria ha estat aleatòria. Aquí els teniu, que vagi de gust:


Batosfera?


Pere Lluís Alvau m'envia per mail l'enllaç a la notícia d'un diari electrònic (el més llegit de Sardenya) on apareix la participant algueresa de LCL, Anna Cinzia Paolucci. El més divertit és que al titular hi posa "La Batosfera Literària"!!! (blogosfera de rates-pinyades o plena de batusses?!!)

Si fa uns dies, al Telediario de TV1, la van batejar com a Cartosfera, ara a l'Alguer l'anomenen Batosfera. És el problema d'inventar paraules noves... CAT, CAT, es diu CAT-OSFERA, ni Cartosfera ni Batosfera, sinó CATOSFERA. No és tan difícil, no?

¿O tot plegat és un complot (des de Madrid fins a Itàlia) per amagar aquesta realitat CATosfèrica que abasta tots els PPCC?

Actualització 14:38: Ja ho han esmenat: ara hi posa Catosfera. Gracie Mile!!

I ara Castosfera!!!

11.5.08

Com arribar a Vallromanes el dissabte 17

Recordeu que l'acte de presentació de LCL és a les 19 h. al Casal

Els que veniu amb cotxe particular, aquí teniu el mapa:


Possibilitats de transport públic per a l'anada:
  1. Agafar bus a BARNA línia ALELLA-VALLROMANES: 17:30 a la Ronda de Sant Pere 19-21; 17:37 a Gran Via / Pg. Marina (banda mar). Arribareu a Vallromanes a les 18:10 (Vid. Google Maps)

  2. Agafar bus a GRANOLLERS línia VILANOVA-VALLROMANES: 17:28 a l'estació de FC > arriba a Vallromanes a les 17:55. 18:33 a l'estació de FC > arriba a les 18:55 (una mica just). També els podeu agafar (3' abans) a l'estació de busos de Granollers. (Vid. Google Maps)
I la tornada? Fomut. Calculeu que, entre l'acte i el post-acte (signatures + pica-pica + concert de jazz), se'ns faran les 21-22 h. A aquesta hora ja no hi ha busos ni cap Alella ni cap a Granollers. Serà qüestió d'aprofitar les places buides dels cotxes que baixin cap a Barna o quedar-se a l'after hours-akelarre-party que farem a la Roca Foradada...

Capvespre 9.5.08

Pluja de maig. Primera primícia musical: "No estés triste" de Manolo García. Parlem de les dues presentacions de llibres que farem la setmana entrant a Vallromanes:

Divendres 16 de maig a les 18:30 "El vertigen del trapezista" de Jesús Tibau


Dissabte 17 de maig a les 19 h. "La Catosfera Literària, primera antologia de blogs en català".


Segona primícia musical: "Violet Hill" de Coldplay. Octavio Paz. Pessoa. Marco Polo. Ramon Llull. Recitem poemes d'Octavio Paz.



10.5.08

LCL a l'Alguer


Cinzia Paolucci con una delle sue poesie è stata inserita in La Catosfera Literària, prima antologia con cento testi tratti da “blog” letterari in lingua catalana. Il testo è stato pubblicato dalle Edizioni Cossetània con il prologo di Biel Mesquida, poeta maiorchino e fra i maggiori esponenti contemporanei della poesia catalana. Il libro verrà presentato sabato 17 maggio a Casal de Vallromanes – Barcellona con una cerimonia che vedrà presenti molti degli autori protagonisti di questa maratona letteraria in lingua catalana.

Cinzia Paolucci è stata inserita in La Catosfera Literària, questa scommessa editoriale che ha visto coinvolte numerose personalità delle lettere catalane che oggi veicolano le proprie produzioni non solo attraverso i libri ma anche con le innovazioni introdotte dal web come appunto i “blog”.

Podcast de L'Internauta

Ja han penjat el podcast del programa L'internauta sobre LCL. Va ser una agradable tertúlia amb Vicent Partal, Núria Masdéu i Xavi Caballé.

9.5.08

Ja els tenim aquí!

Jordi Ferré m'envia per mail aquestes dues fotos...

I em diu que ja vénen cap a Vallromanes amb el missatger. Friso, friso, frisooooooooooooooooooo

Pluja de maig

Pluja de maig. Tremola la pell dels boscos. Amaga't i cerca una nova manera de sobreviure sota les runes de tu mateix. Deixa estar les veus de sirena que canten melodies insípides. Amaga't i cerca el camí que mena al centre de l'univers. Pluja de maig. Incertesa. Salva ton cor de les aparences. Tremola la pell de la terra. Amaga't i cerca la mirada transparent de l'últim déu que t'espera més enllà de totes les ombres...


8.5.08

LCL a Lecturàlia

Avui -per intercessió de Francesc Puigcarbó-, Màrius Serra (que defensa blog amb G) ha recomanat LCL al seu espai Lecturàlia: Atles de lectura.

Idees

A la vida no n'hi prou amb tenir idees, sinó que cal treballar, treballar i treballar perquè aquestes meravelloses idees puguin fer-se realitat. N'estic més que tip, dels platònics! Són una colla d'esquenadrets.

7.5.08

LCL a L'internauta

Vicent Partal ens ha convidat a L'internauta. El proper dissabte 10 de maig (23 h.) Jordi Ferré (via telefònica) i servidor (a l'estudi) parlarem de LCL. Serà un preludi de La Presentació del dissabte 17...

5.5.08

Recital de Perpinyà

El passat 7 de març Joan Pere Sunyer em va convidar a Perpinyà per tal d'enregistrar 10 sessions del programa Instants poètics de Ràdio Arrels. Vaig recitar 13 poemes inèdits del poemari guanyador del Premi Machado. Ara m'han arribat els mp3. Aquí els teniu:

No saps


Amb el temps / Morir


L'amor plujós


Silenci etern / Matèria primera


L'hivern


Abraçar-te


És la por


Reblem el clau


Diumenge vermell / Nua


A poc a poc


My Odeo Podcast

4.5.08

Entre ginestes i roselles

Vint minuts i veig el mar. Camino entre ginestes i roselles (talment una immensa senyera que el maig ha estès sobre la terra). Com que és diumenge, escullo els corriols emboscats. Escolto el cant inconfusible del cucut. Montserrat al fons i el Montseny a l'altra banda. Molts ciclistes. Cirerers carregats de cireres verdes. Visito una masia on havien viscut okupes. El propietari ha tapiat les finestres i ha netejat les feixes del voltant. Davant hi ha un dels pins més importants de Vallromanes. Té un tronc grandiós. Torno cap a casa. M'afaito, em dutxo i vaig a comprar a la parada de fruites i verdures. Avui menjarem paella. Demà m'auditen.

3.5.08

Jo no sóc la Mireia Galindo

Avui és un dia històric. Estic escoltant el programa Digitals de la Mònica López on la Mir i el Manel (persones banals i de ment recargolada), els creadors de la Mireia Galindo, estan "sortint de l'armari". Són col·legues i de Benavarri. Els felicito pel llibre. Els torno a agrair que m'ajudessin en la presentació de L_OI. Aquest post vol ser un homenatge a aquest blog mític amb el qual vaig tenir una sèrie de polèmiques... The game is over. Ara que tot ha quedat clar, demano públicament que ningú més torni a dir que jo era la Mireia. I és que el món està ple de miserables.

Benach (i altres...)

1.5.08

LCL a PARAULADEBLOG

LCL a Vilaweb

Aclariment: La notícia diu "Per això es troben a faltar alguns blocs..." Val a dir que la participació era voluntària. Els blogs absents "que es troben a faltar" van decidir no presentar-se i es van autoexcloure de l'antologia. Ells sabran per què.

«És una criatura eixerida, aquest llibre, encantadora, fresca, és un joc engrescador, és novetat, és la feina ben feta de molts. No és una antologia acadèmica, és el joc de l'atzar. M'agrada molt, fa llegiguera i és estimulant. Gracies als promotors, als inquiets, als engrescadors, als pares de la criatura.» (Victoria)

30.4.08

La Pinya 24

Sacralitat

Malgrat que alguns ens volen fer creure que vivim en un món dessacralitzat perquè hem superat el ròssec religiós i, sortosament, a la nostra societat secularitzada regna el relativisme d'acord amb la doctrina progre segons la qual tot s'hi val perquè tot té el mateix valor, és a dir, no cap; no en feu cas, és una mentida. Encara hi ha coses sagrades, sempre n'hi haurà. I no parlo de déus ni de dogmes ni de morals...

Sagrada és la Natura. Sagrada és la Família. Sagrada és l'Amistat. Sagrada és la Intimitat. Sagrat és l'Honor. Sagrada és la Llibertat. Etcètera. Ja sabeu que no acostumo a emprar les majúscules, però avui faré una excepció. Hi ha coses sagrades, senyores i senyors, coses amb les quals no hem de jugar.

Sagrat significa digne de respecte i de veneració, inviolable. Direu que cadascú pot considerar sagrat allò que més li convingui, que la sacralitat és quelcom molt subjectiu, i el que per a tu és sagrat potser per a mi no ho és; depèn del sistema de valors que tingui cada persona...

Pensa un moment: ¿Què és sagrat per a tu?

28.4.08

Tequila

Fa 30 anys tenia 14 anys (com ara ma filla) i estudiava 1r. de BUP. El primer LP de vinil que vaig comprar va ser Matrícula de honor (1978) de Tequila, una banda de Rock que fou tot un èxit aleshores. L'altre dia mon germà Robert (el melòman de la família) em va sorprendre portant-me aquest disc, o millor dit tornant-me'l, perquè era meu i el paio se l'havia quedat. He escanejat la portada, la funda interior i les lletres (me les sabia totes de memòria). (Si us hi fixeu, a la cantonada de sota, encerclada de vermell, veureu la meva signatura al costat de la qual hi posa 1r. BUP A).

Catorze anyets... Temps era temps. El disc és una relíquia, una peça de museu que ara no puc escoltar perquè no tinc tocadiscs d'agulla. Per pura nostàlgia m'he baixat unes quantes cançons...

27.4.08

Poema multilingüe

La diada de Sant Jordi els meus alumnes de batxillerat de l'IES Gallecs de Mollet del Vallès van recitar el poema "Amb el temps" en sis llengües diferents...


Toni Ibañez on Vimeo.

26.4.08

Ha tornat el rossinyol de Can Brotau

No falla. Arriba Sant Jordi i ell també arriba puntual. Aquesta nit l'he pogut escoltar per primer cop enguany. Sempre fa niu al darrere de casa, sota la masia de Can Brotau. Escolteu-lo, és una meravella...


24.4.08

Dissabte 17 de maig a Vallromanes

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE

"LA CATOSFERA LITERÀRIA"
Primera antologia de blogs en català


Dissabte 17 maig 19 h. al Casal de Vallromanes

HISTÒRIA DEL LLIBRE [Cronologia]

Arran de les I Jornades de la Catosfera celebrades a Granollers els dies 25, 26 i 27 de gener de 2008, dins la Taula Rodona Blogs & Literatura, va sorgir la idea d’elaborar un llibre fet a partir de les aportacions de tots els blogaires lletraferits que hi volguessin col·laborar. 140 blogaires catosfèrics van enviar “el seu millor post” i un jurat en va fer la selecció d’acord amb un criteri de qualitat i temàtica (els posts havien de ser de caràcter literari o referents a la literatura), deixant-ne finalment 100, que són els que conformen aquesta primera antologia de la catosfera literària, publicada per Cossetània Edicions. Els autors han cedit els drets sobre el text i els beneficis que s’obtinguin seran destinats a fins solidaris (“La Bressola” de la Catalunya Nord).

Es tracta d’un llibre pioner a casa nostra, el primer blook (blog que esdevé book) col·laboratiu en català. Com diu Biel Mesquida, autor del pròleg, “a la xarxa s’està fent una part essencial de la literatura del present”. Literatura 2.0. Creació compartida. Escriptors de la mà oberta. Ciberescriptors que experimenten les noves possibilitats que dóna el format digital. Escriure en català a internet. La Catosfera literària.

100 blogaires d’arreu dels Països Catalans s’uneixen en un sol volum que demostra que la nostra llengua és més viva i més lliure que mai.


PRESENTACIÓ

El llibre serà a les llibreries la primera quinzena de maig. Volem fer una presentació multitudinària i original, una gran festa en la qual els autors que hi han participat puguin “desvirtualitzar-se” i compartir una vetllada agradable. Recorda:

Dissabte 17 de maig a les 19 h. al Casal de Vallromanes

A banda dels autors i tota la gent que vulgueu acompanyar-los, comptarem amb la presència de:
Saül Gordillo, director de l’ACN i autor del llibre Nació.cat
Marc Vidal, organitzador de les I Jornades de la Catosfera
Toni Ibañez, promotor i coordinador del llibre
Jordi Ferré, editor de Cossetània
Jaume Comas, actor
Marina Martori serà la directora artística de l’acte. Hi haurà piscolabis i moltes sorpreses...

L’editorial Cossetània, juntament amb la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vallromanes, us conviden a participar en la presentació del primer llibre català de Literatura 2.0.

No us la podeu perdre. Us hi esperem.

COM ARRIBAR-HI

Vallromanes (Vallès Oriental) és un petit poble de 2.200 habitants situat 25 km. al nord de la ciutat de Barcelona. La seva ubicació estratègica i un entorn idíl·lic (el 70% del municipi és bosc), el fan l’indret ideal per aquest esdeveniment. El seu nou Casal, estrenat fa un any, ens servirà per a poder gaudir de l’acte amb condicions òptimes.

imatge extreta del web Trinxacadenes
Amb cotxe:

AP-7 (sortida 13 de Granollers). Agafar direcció El Masnou. Vallromanes queda a 2 km. de la sortida de l'autopista.

BP-5002 Carretera que va d’El Masnou en direcció a Granollers

Amb tren i bus:

A) Anar fins a Granollers amb tren i, a la mateixa estació de FFCC, agafar un bus cap a Vallromanes. Horaris: 17:28 i 18:33 (triga 20’ fins a Vallromanes)

B) Agafar el bus a Barna (Ronda de Sant Pere o Marina / Gran Via) que et porta fins a Vallromanes passant per El Masnou. Horari: 17:30 (arriba a Vallromanes les 18:10)

22.4.08

Tanta lluita

Crepuscleja a Mas Voranell. L'últim sol de la tarda pinta les façanes de somriures. Núvols anònims s'allunyen còmplices de l'horitzó. Les mares camí de casa amb la mainada. Començo a comprendre la nul·litat de tots els afanys. La vida és una branca que titil·la, fulla tendral d'un verd tímid. Les passes infinites. Les notes de la vella guitarra. ¿Cantarà el rossinyol aquesta nit? La lluna i jo fa dies que l'esperem. Crepuscleja a Mas Voranell. Tanta lluita per a sentir-nos vius. Tanta lluita per a sentir-nos lliures. Tanta lluita. Potser l'instant necessari. Potser la inútil mirada. Ara. Ara mateix... I si plores, plora de nit. Les estrelles sabran per què no ets feliç.

Sant Jordi 08 (analògic i digital)

  1. Recomanacions santjordinesques
  2. Autoedició digital de franc
  3. Blook de l'any en català

21.4.08

El Camí de la Tau

Issuu és un gran invent. La novel·la que vaig penjar l'altre dia ja ha rebut 2.674 visionats i el relat 3.308!! És increïble.


Avui us presento la meva segona novel·la, El Camí de la Tau, guanyadora del X Premi Comarcal de Narrativa Òmnium Cultural del Vallès Oriental (1999). Així com l'opera prima va ser publicada (Edit. Granollers, 2000), aquesta segona obra encara restava inèdita. Ara, gràcies a Issuu, podeu gaudir de l'edició digital.

No em sap greu fer la competència a les editorials. A les envistes d'aquest Sant Jordi tan mercantilitzat, jo us proposo un Sant Jordi Alternatiu i Digital. Us regalo els meus llibres. Els podeu llegir en pantalla o imprimir-los. Ad líbitum.

El Camí de la Tau és una novel·la iniciàtica. Formalment molt arriscada (escrita sense signes de puntuació), és el relat d'una fugida. El protagonista (Lluís Cotonat) segueix un camí molt concret, ple de peripècies, que el menarà fins a Finisterre... Però la veritable protagonista és la Tau el simbolisme esotèric de la qual vaig descobrir l'estiu de 1994 tot fent el Camí de Sant Jaume. D'alguna manera, El Camí de la Tau és el meu camí... i el camí de tots plegats.



20.4.08

Cartosfera?

Via Salms em trobo aquest vídeo...



Surt Josep Porcar parlant del seu poemaria digital Els estius i de Blogs de Lletres... Al final, els de TV1 se hacen la picha un lío i diuen que el llibre de LCL és "una antologia de este blog de blogs" (¿?!), l'anomenen Cartosfera (sic) (de cartró?) i reblen: "se anuncia como una de las estrellas del próximo día de Sant Jordi" (però si sortirà al maig!!). El vídeo acaba amb imatges d'ENTRELLUM, concretament d'aquest post. O sigui, un embolic de muy padre señor mío. Jo és que flipo mandonguilles. Com se sol dir, la qüestió és que parlin de nosaltres encara que sigui confusament.

Però el més fort és que la notícia d'aquest Sant Jordi Digital (de la ciberliteratura o Literatura 2.0 que fem en català) vingui de Madrid mentre els mitjans de casa nostra bada que badaràs...


Sunday


Toni Ibañez on Vimeo

19.4.08

Capvespre 18.4.08

Programa especial amb un convidat especial: Vicenç Llorca [blog]. Parlem sobretot de L'últim nord (Bromera), el poemari guanyador del Premi VAE de Burjassot 2008. Llegim alguns dels poemes inclosos al llibre...


Rellotge de sol

Dóna’m instants d’eternitat, amor,
i així ompliré de sal el buit que solca
el pas del temps, l’arruga d’aquell riu
que en soledat avança sec d’origen.

No sé d’on véns ni on vaig: cerco el meu Nord
mirant el sol i l’ombra que projecta
el meu present de cos enamorat:
allò que sóc lliurat a un clam de lluita.

Rellotge encès, l’agulla ha confiat
cada moment als dits callats dels astres;
cada futur, al ritme de la llum
dictada al dits cremant de la nostra hora.

Tingues instants d’amor, eternitat,
i comprendré la pau en els teus braços.

(Recita: Mariluz - Música: One fine day de Natalie Merchant)


18.4.08

Més novetats sobre LCL

Després de la darrera informació que vam donar sobre el llibre LCL, algun autor ha reivindicat el seu dret a tenir almenys un exemplar gratuït. Ho hem reconsiderat amb l'editor i aquesta és la nova proposta:
Tot autor, tindrà dret a "un" llibre d'obsequi que es podrà obtenir de les maneres següents:

1- Venint el dia de La Presentació en la qual li serà lliurat l'exemplar.

2- Fent una comanda de dos llibres al preu d'autor (9 €). Llavors l'editorial enviarà a casa seva el llibre que li pertoqui d'obsequi pagant l'editorial la tramesa.

3- Passant-lo a recollir per Cossetània.

4- Rebent-lo a casa seva per correu si només vol el llibre gratuït que li pertoca, pagant contrareemborsament les despeses de tramesa.

En tot cas, es podrà utilitzar qualsevol d'aquestes fórmules. Cal que ho comuniquin a cossetania@cossetania.com.
Ens ha costat molt organitzar i coordinar aquest projecte en el qual hi ha implicades més de 100 persones. Sembla fàcil, però us ben asseguro que no ho és. El nostre procediment ha estat sempre transparent. Hem informat puntualment de cada pas que donàvem. Hem escoltat tothom i hem procurat fer les coses de la millor manera possible.

No podem demanar que l'editorial perdi calés. No és just. Es tracta d'una editorial petita que ha apostat pels blogs. Puc comprendre totes les postures. El que més temps i més esforç ha esmerçat en aquest llibre sóc jo, i no en veuré ni un euro. Considero que l'oferta de l'editorial és immillorable.

Sóc conscient que l'èxit d'aquest llibre incomoda a alguns... Que es fotin. Qui vulgui pols que es busqui una altra era.

[El proper post sobre el tema serà l'anunci del dia i del lloc de La Presentació. Hi estem treballant...]

La tòxica rutina

Que sí, Sebastià, que sí, què m'has d'explicar a mi...

ALSA MANUELA!!!

- filosofia = - llibertat

17.4.08

с временем

Us presento la primera traducció d'un poema meu al rus:

…с временем

…с временем
всё превращается в ничего,
забвение покоряет
нашу свободу.

Море, любовь, страх
и смерть за нами гонится
каждую секунду…

жизнь и стих
насквозь проходить через душу.

крушение слов.
маски и тишина.

Ночь с нас сделала
слугами воспоминаний.

Пусть даже и не верится
Но я не сошел с ума.

[Versió de Yana Atanesova]

ENTRELLUM POESIA

Novetats LCL

Amigues i amics catosfèrics, això ja arriba al final…


LCL entra a màquines aquesta mateixa setmana, la qual cosa vol dir que tindrem el llibre la primera quinzena de maig. 232 pàgines (de paper) a un preu de venda al públic de 15,80 €.

Els autors gaudiran d’un descompte del 40%. El preu per als autors serà de 9 €. (Vid. actualització 18.4.08)

Com que destinem el 10% dels drets d'autors a fins benèfics, una vegada descomptat el 4% d'IVA, queden 1,52 euros per cada llibre venut. Hem decidit que els donarem a la "La Bressola".

Per aconseguir els llibres cal fer la reserva a l’adreça cossetania@cossetania.com i Cossetània us enviarà els llibres al domicili. Els ports aniran a càrrec de l’editorial. Si la comanda supera els 30 euros ho rebreu per missatger en 48 hores; si és menys d’aquesta quantitat ho enviaran per correu (triga més). Si voleu ja podeu fer les reserves.

I La Presentació? Estem preparant una presentació original i multitudinària en la qual els autors (i totes les persones que vulgueu acompanyar-los) podran “desvirtualitzar-se” tot compartint una vetllada agradable… Aviat direm el dia i el lloc.... L'endemà de Sant Jordi estigueu atents a ENTRELLUM....