18.4.08

Més novetats sobre LCL

Després de la darrera informació que vam donar sobre el llibre LCL, algun autor ha reivindicat el seu dret a tenir almenys un exemplar gratuït. Ho hem reconsiderat amb l'editor i aquesta és la nova proposta:
Tot autor, tindrà dret a "un" llibre d'obsequi que es podrà obtenir de les maneres següents:

1- Venint el dia de La Presentació en la qual li serà lliurat l'exemplar.

2- Fent una comanda de dos llibres al preu d'autor (9 €). Llavors l'editorial enviarà a casa seva el llibre que li pertoqui d'obsequi pagant l'editorial la tramesa.

3- Passant-lo a recollir per Cossetània.

4- Rebent-lo a casa seva per correu si només vol el llibre gratuït que li pertoca, pagant contrareemborsament les despeses de tramesa.

En tot cas, es podrà utilitzar qualsevol d'aquestes fórmules. Cal que ho comuniquin a cossetania@cossetania.com.
Ens ha costat molt organitzar i coordinar aquest projecte en el qual hi ha implicades més de 100 persones. Sembla fàcil, però us ben asseguro que no ho és. El nostre procediment ha estat sempre transparent. Hem informat puntualment de cada pas que donàvem. Hem escoltat tothom i hem procurat fer les coses de la millor manera possible.

No podem demanar que l'editorial perdi calés. No és just. Es tracta d'una editorial petita que ha apostat pels blogs. Puc comprendre totes les postures. El que més temps i més esforç ha esmerçat en aquest llibre sóc jo, i no en veuré ni un euro. Considero que l'oferta de l'editorial és immillorable.

Sóc conscient que l'èxit d'aquest llibre incomoda a alguns... Que es fotin. Qui vulgui pols que es busqui una altra era.

[El proper post sobre el tema serà l'anunci del dia i del lloc de La Presentació. Hi estem treballant...]

30 comentaris:

Daniel Gil Solés ha dit...

Serà La Presentació... o hi haurà Les Presentacions per arreu del territori??? Tampoc seria just que només hi hagués UNA única presentació, no?

Daniel Gil [bauen_Blog]

Toni Ibañez ha dit...

"La Presentació" es refereix a la primera, la grossa, la festassa... Això no treu que, després, puguem fer-ne més arreu, és clar. (I no puc donar més pistes...)

Gulchenruz ha dit...

Gracies per tota la informació. T'ho agraeixo, però jo, per limitacions, ni pressentacions ni històries. Ja el compraré a la libreria, al preu excessiu que toca.
Salut.

Toni Ibañez ha dit...

Cuirrassat, Excessiu? No fotem! Els llibres valen el que valen, ja ho sabem. A més, en aquest no podem donar més facilitats. A sobre, els beneficis van a fins solidaris...

Facis el que facis, sempre hi ha algú que es queixa.

Laura Dalmau ha dit...

Gràcies per la informació Toni!!!

Francesc Puigcarbó ha dit...

El Cuirassat es un garrepa. Quan a Cossetània potser si es una editorial petita, pero important i estan fent una gran tasca de publicació de molts llibres en català que altres editorials no fan ni farien.

Pedra Lletraferida ha dit...

Gràcies de nou per la informació, Toni! Aviam si sabem ben aviat la data+hora+lloc de l'estrena de LCL, per tal de fer-la encabir en el meu particular món laboral.

xcaballe ha dit...

Toni, gràcies per l'oferta. Jo personalment renuncio al meu exemplar gratuït... el compraré :) i encantat de poder fer-ho.

Anònim ha dit...

Permeteu el meu comentari al Sr. Gulchenruz, fruit de l'atzar i de la desconeixença, però, realment els costs editorials són els que són i tampoc es pot demanar allò de "duros a quatre pessetes", i a vegades (i desconec si és el cas, i si caic en un error, disculpeu-me) cal parlar amb coneixement de causa, abans de fer una queixa.
Atentament,
Pere Mas.

xcaballe ha dit...

Cuirrassat, et suggereixo que donis un cop d'ull a aquest post sobre com es reparteix el preu d'un llibre editat per una editorial petita:
deslgos del preu dels llibres.

A mi personalment el preu de 15,80 euros no em sembla pas excessiu... més per un llibre que és una autèntica aposta. Si jo fos l'editor, no m'hauria atrevit pas a publicar-lo ja que em costa imaginar que tingui una difusió important.

Marina Arrogante ha dit...

Mai plou a gust de tothom. Agraeixo l'esforç de tots els implicats per fer possible que aquest projecte segueixi endavant d'una manera gens barroera. Hi ha molts detalls i algun sempre s'escapa. Que no són humans? Que pretenen que els altres no ho siguin? Gràcies per tot.

David Gálvez Casellas ha dit...

T'agraeixo tots els passos fets. La proposta d'ara és certament beneficiosa per tots aquells que (pels motius que sigui) vulguin adquirir varis exemplars del llibre.

Sigorgik ha dit...

No hi ha res gratuït. El autors vam cedir els drets dels nostres aportacions a l'editorial, i els beneficis que es generin aniran a fins solidaris. Els autors hem d'estar agraïts per poder publicar, per a molts serà el primer cop. Serà la nostra recompensa: poder entrar fent cunya al món editorial -tant fervorosament desitjat.
Ara bé, sense ànim de queixar-me Toni, una cosa és cedir la nostra creativitat amb tota la renúncia econòmica que ve després -per petita que sigui, i una altra haver de pagar per tenir uns poquets llibres que segurament jo regalaria a les persones més properes. Així ho vaig fer amb els 2 llibres de reculls de narrativa breu en els que he participat de bon grat i gratuïtament: a canvi de veure els meus contes publicats vaig rebre 10 exemplars gratuïts (també). És clar que ara som 100 autors, si a cadascun ens en donen 10 són 1000 llibres, que multiplicats per 9€ (preu d'autor) són 9000€. No seguiré fent càlculs, som adults i tots podem usar la calculadora. Entenc que treballem amb una editorial petita, que organitzar, preparar, dirigir, maquetar, corregir, revisar, imprimir, fer publicitat i distribuir aquest llibre no és tasca fàcil, per això no em queixo, al contrari agraeixo profundament l'oportunitat que ens heu donat a tots.
D'una banda, els autors hauríem de tenir una visió més global de la situació: en som 100 col.laborant en una iniciativa novedosa i arriscada per a l'editorial; i d'altra banda, l'editorial i els organitzadors entendre els desitjos dels autors. Suposo que d'aquí ve la decisió de regalar-nos un exemplar a la presentació, i un altre si en comprem 2 a preu especial.
És difícil congeniar els desitjos d'uns i els interessos d'altres.

I ara em toca a mi: sóc immensament feliç perquè aquest llibre vorà la llum!!!! Això és el que més ens hauria d'importar.

Jordi Ferré ha dit...

Benvolguts, soc Jordi Ferré l'editor de Cossetània, pel que veig en donar les instruccions de com obtenir el llibre d'obsequi no em vaig explicar-ho prou bé i s'ha creat una petita confusió. Tot autor, tindrà dret a "un" llibre d'obsequi que es podrà obtenir de les maneres següents: o venint el dia de la presentació i li lliurarem l'exemplar, o fent una comanda de dos llibres al preu d'autor que hem fixat i llavors li enviarem a casa seva el llibre que li toqui d'obsequi pagant nosaltres la tramesa, o passant-lo a recollir a Cossetània, o si només vol el llibre gratuït que li pertoca li enviarem i haurà de pagar les despeses de tramesa contrareemborsament. En tot cas, es podrà utilitzar una d'aquestes fórmules. Perdoneu la confusió que s'ha pogut crear per no explicar-me prou bé (mea culpa). En tot cas, aprofito aquest el comentari per agraïr a tots els autors la col·laboració en aquesta publicació. És una iniciativa nova i esperem que vagi bé.

Sani Girona Roig ha dit...

Està bé que hi hagi queixes...
Les recollirem totes i en farem un llibre d'ètica per a adolescents titolat :

Exemples de misèria mental i miserèries emocionals

Ja somio amb l'èxit també apoteòsic d'aquest tractat d'educació emocional per a joves en flor.

El Sani serà a la festa si el Toni, el Jordi i el Jesús munteu un xat via Google Talk o messenger ...
i us atreviu (Mariluz, ho faràs pel Sani?) a muntar una pantalla gegant o geganteta avallromanes on projectar mil i una coses i a més el xat amb webcam en directe que farem. durant 5 a 10 minuts max.

Del 15 al 23 de maig jo seré a Mérignac (aeroport de Bordeaux)
Però trobaré la manera de connectar-me des del meu portàtil en wifi des de casa d'uns amics o des d'un cybercafé , un hotel, un restaurant o wherever ... que jo tinc recursos de sobra per sortir-me amb la meva ...ser a Vallromanes en directe virtualment.
També fóra una experiència interessant a provar d'implementar de cara la Catosfera 2..! O no?

Voler és poder :-) Jo hi seré si us connecteu i saludaré tutti quanti ... i xatejarem a distància.
Mariluz, Toni, prepareu pantalla gegant ...

Una abraçada.
Visca la catosfera i el llibre CLC que ens agermana !

Sani Girona
Una de les molt Very Dark Sheep del Herd

Toni Ibañez ha dit...

Amic Sani, pantalla n'hi haurà, però lo de la connexió wifi em temo que serà més complicat... Em sap greu que no puguis estar-hi present després del que has treballat per aquest llibre, però la millor data resulta que serà la que serà (encara no l'hem feta pública, eh).

Joana ha dit...

Toni,
El temps que hi heu dedicat i tot l'enrenou que això suposa també val calers . Jo estic molt agraïda i penso que el fet d'enviar un relat és una cosa altruïsta i el fet de veure-ho publicat ja és una satisfacció i m'atreviria a dir que un regal.
Només puc donar-vos les gràcies a tots el que ho heu fet possible.
I moltes gràcies per la puntual informació!

Pedra Lletraferida ha dit...

Subscribeixo en la seva totalitat les acurades i encertades paraules de la Joana. La colaboració meva, com la de tots, ha estat altruïsta total, i em sento més que ben pagat amb la publicació del meu post. Per si això fós poc, resulta que al darrera de tot plegat hi ha un munt de gent que està pencant de valent a canvi de la satisfacció.

Gulchenruz ha dit...

Benvolgut blocaires, intentaré respondre'ls tant bé com cregui les preguntes i qüestions que em suscita i em generen els seus comentaris.
Garrepa jo? Qui em coneix diu sempre que tinc la mà foradada, i que ja vaig néixer així, amb aquest defecte. En fi, és igual.

En quan al llibre. Vaig participar i amb un text que considero nefast (de la brevetat d’un escriptor) per demostrar-me que tothom, avui en dia, pot publicar, que no fa falta saber escriure ni tan sols saber què dir, que pot molt més el negoci (que mana el negoci!) que res més, i jo n’estic en contra, d’això (quan ho dic la gent se’m tira a sobre, és el meu problema, el meu pensament, no hi ha cap dogma aquí ni intenció de que el que dic va a missa), perquè penso que perjudica la salut de la literatura, incrementa les arques dels llibres que s’obliden a l’instant però en reapareixen de nous per caure sempre en el mateix destí, l’oblit. Llibres escrits per enriquir les editorials i res més, deixant de banda la qualitat literària (d’acord que els gustos són els gustos, però hi ha uns mínims!). Això és tot i crec que puc opinar i dir-ho. Si hi hagués renunciat, a participar primer i després a ser publicat, tot aquest tripijoc no hauria servit per res, encara que sé perfectament que no servirà de res. Jo m’he demostrat aquesta meva teoria i m’és suficient, perquè considero que aquest llibre no serà un èxit de vendes i que per tant la meva teoria quedarà en això, només meva.

Això és tot, jo m'ho munto i m'ho desmunto. Escric sempre el que penso, agradi o no; evidentment que rebo crítiques, les accepto.
El mínim es que s'accepti el que JO PENSO! i sinó s'accepta, proposeu el senyor Zapatero que fagi pagar els blocs i deixarè de dir publicament el que penso.

Anònim ha dit...

Que vuelva entreluz!
un beso enorme.

Toni Ibañez ha dit...

Ferran("Gulchenruz"),

El teu comentari (que veus que he publicat) considero que és ofensiu i insulta de forma indiscriminada i completament injusta 99 companys de viatge que han col·laborat en aquest projecte, hi han cregut i ho han fet amb il·lusió.

No tens cap dret a generalitzar ni jutjar la resta d'escrits quan encara no els has llegit. Tu pots autodesqualificar-te, d'acord, però no pots carregar-te d'aquesta manera la feina dels altres escriptors.

La teva frivolitat és teva, res més.

Pontificar sobre la salut i la qualitat de la literatura en els termes que tu ho fas no em sembla adient. Els teus vaticinis tampoc.

No demostres res. O sí: una manca de respecte per 99 blogaires, que lamento profundament.

Ho he dit ben clar al final del post: no volem pols en aquesta era. ¿Quina necessitat tenies de reaccionar com ho has fet? ¿Saps les hores que he dedicat a això? No tolero que vinguis i em diguis que és "una merda". Perquè no ho és.

JOAN CALSAPEU ha dit...

Gràcies per la informació i enhorabona per la feinada, Toni. Amb la nena tan petita, la dona malalta i sense cotxe, ho tinc difícil per assistir a presentacions, però encarregaré el llibre a la llibreria Setciències, d'Arenys de Mar. Salut!

josepmanel ha dit...

Vaig a preparar l’encomanda de seguida. Aviseu-me de la presentació. No puc garantir l’assistència (no puc garantir res, la meua vida és un caos!) però crec en els miracles literaris. Només pensar que podré llegir(me) a les pàgines d’un llibre... Gràcies per la feinada que feu!

El veí de dalt ha dit...

Felicitats a tots els blocaires implicats, agraïments als que l'heu coordinat i a l'editorial que s'ha arriscat i, veig que la solució final de regalar un llibre a l'autor era el mínim (i el màxim). L'editorial no es farà rica (tampoc hi perdrà, segur) i tindrà una gran difusió, com li pertoca per l'aposta feta. Espero que no sigui l'última...aposta. El que m'agradaria saber (a mi i a tothom) és el dia i lloc de la presentació.

Gulchenruz ha dit...

1-Potser he ofès a 99 blocaires i a tu, no per això canviaré la manera d’expressar lliurement el que penso, ni el to usat. Sóc així d’incontinent. Escric el que vull, quan vull i com vull. I si realment et sents ofès o creus que he pogut ofendre a algú, tu que pots censurar tens tot el dret a fer-ho amb mi, t’haguessis estalviat paraules.
2-Tu dius d’una manera més taxativa (“Es una merda”) que a mi no m’agrada el projecte d’aquest llibre. No m’agrada que es publiqui en format llibre, és cert. Sé que hi has dedicat hores, això no et dona dret a sentir les meves crítiques, que son ben meves i de ningú més.
3-Puc jutjar els escrits. De la majoria de blocs en conec la trajectòria i puc dir que no m’agraden.
4-El respecte. Bé, així és la vida. “fes un favor i et prenen el pel” (M.Rodoreda). Jo escric el que penso, ja t’ho he dit i ho repetiré les vegades que faci falta, i si no et sembla correcte, censura’m.
5-He reaccionat normal, ni millor ni pitjor, tal com sóc. Tenia la necessitat de dir el que penso, com vosaltres teniu la necessitat (en principi literària, lucrativa ho deixaríem a part) de publicar el llibre.
6-Ja t’he dir el que és aquest projecte per mi... (que d’altra banda em semblaria bé si s’hagués quedat a la xarxa, per exemple creant un bloc amb els 100 posts) si tu no ho comparteixes em sembla bé.
7-Com molt be sabies i ja t’he recordat, les paraules ofenen. Aquest llibre i molts més ofenen el meu gust per la bona literatura.

Toni Ibañez ha dit...

Gulchenruz,

Bé, no cal glossar més la teva intervenció. Crec que els lectors d'aquest blog ja s'han fet una idea del teu punt de vista.

Gràcies per participar al llibre i gràcies per ser tan sincer.

Gulchenruz ha dit...

Som del morro fort, i els dos no baixarem del burro perquè els dos escrivim el que pensem i creiem que és (que ÉS per nosaltres!)
Merci per entendre-ho, o merci si més no per fer-ho veure i acabar aquí.

núria ha dit...

Bé! Sembla que 'escrivint' la gent s'entén! M'ha agradat llegir-vos la polèmica. Al marge, però, i sense acabar d'entendre perquè necessitem veure en paper el que donem per bo al web, i perque necessitem publicar a la xarxa el que ens sembla bo en paper, gaudeixo de la iniciativa, em fa il·lusio haverm-hi trobat pel mig,i em moro de ganes de llegir els 100 posts seguits, i que s'estiguin uns dies a meva la tauleta de nit....

El llegidor pecador ha dit...

Estimat Gulchenruz:
No passeu ànsia, considero que ni molt menys les vostres raons són causa de menyspreu a cap dels blocaires que participen en el llibre.

Entenc, encara que no els comparteixo del tot, els vostres arguments i crec que és del tot natural que, en un mitjà com aquest dels blocs, la gent pugui expressar disconformitats i opinions diferents, mantenint un to correcte com ha fet vostè.

Per això em dol veure com un dels 'bloggers', el senyor Girona Roig, parla de "misèria mental" fent referència a les queixes que poguessin sorgir; això sí és trist i això sí retrata ajustament la manera de pensar d´aquest individu que amb el seu comentari ofèn, insulta i demostra no tenir cap mena de respecte pels partícips que expressen les seves opinions.

Senyor Ibañez:
Sap vostè el número d´exemplars que conformen la primera edició d´aquesta primera antologia de blogs en català?

Esperant la seva resposta el saludo atentament.

Toni Ibañez ha dit...

Llegidor pecador, això del número d'exemplars de la primera edició ho ha de preguntar a l'editor. Jo no en tinc ni idea.