
Cop de moto cap a Barna. Amb 20 minuts em planto a la Plaça Sant Jaume. Són tres quarts de set, aparco entre el Bocatta i les unitats mòbils de TV3. A mà dreta veig les furgonetes blau marí dels Mossos i, enmig de la plaça, grups de manifestants que escalfen l'ambient amb xiulets. Poca gent. Vilaweb
diu que un miler, la Guàrdia Urbana
700 els Mossos
400. A les set en punt la plaça està mig plena (o mig buida, depèn de com es miri, com allò del got). Comença la cridòria, les consignes, etc. Els megàfons atreuen càmeres i periodistes. El més curiós és que hi ha diferents nuclis, tres o quatre en total, d'allò més diversos. Per una banda, la
pancarta de
Catalunya Acció:
CATALONIA THE NEXT STATE IN EUROPA. [
Discurs de Santiago Espot +
vídeo]. Allí em trobo l'
Enric Borràs que em presenta
el seu fill el qual ens fa una foto. Em regala una
estelada. Un altre nucli és el de les associacions veïnals que arboren
pancartes de lletra verda en les quals demanen l'AVE pel litoral. Hi ha
caricatures d'alguns polítics. Després arriba un grup de joves de les JERC amb una
pancarta negra que resa
JA N'HI HA PROU. Aturem la incompetència espanyola. Aquests no paren de cridar "In-de-pen-dèn-cia" i "Espanya és fracàs". Una
pancarta de la UPD on es demanen dimissions. Més
pancartes casolanes de particulars.
Molta premsa. Al centre de l'huracà comença la baralla entre els
independentistes i el
PPeros. Els primers acusen d'
oportunistes als segons. De fet, ambdós estan aquí pel mateix motiu, el que passa és que
els del PP ho aprofiten per anar contra ZP mentre que
els de l'estelada criden contra Espanya. Deu ser la primera manifestació que uneix els dos extrems, però els dos extrems ara es troben massa a prop i comencen
els insults... Un home irromp dins el grup del PP brandant l'estelada. Els guardaespatlles el fan fora de males maneres. Una senyora que parla castellà comença a discutir acaloradament amb un noi. Les ulleres de la senyora acaben per terra mentre els periodistes
els encerclen com voltors cercant la carronya informativa. Quina
vergonya. Quatre gats que, per a més INRI, s'acaben barallant entre ells. Els
sociates deuen fregar-se les mans. Toco el dos aviat o encara em posaré a plorar. A les vuit torno a ser a casa. El telenotícies
sociata de TV3 comença dient que tot el problema s'està arreglant. Surt el Nadal
Brother fent declaracions. Dediquen dos miserables minuts a la manifestació. Alguns
s'alegren del fracàs. Perquè ha estat
un fracàs. A mi, en canvi, em fa molta, molta pena. Aquest país no té remei ni té futur. Potser sí, que tenim el que ens mereixem. Aquí us deixo algunes fotos...