16.4.08

Vetllada al Liceu

Acabo de tornar del Liceu on he assistit a la representació de Diari d'un desaparegut / El castell de Barbablava, dues obres al preu d'una. Segon pis, primera fila.

A) Un pagès s'enamora d'una gitana (Zefka) i la prenya. El pagès ho sacrifica tot per la gitana. A destacar: l'ascensió d'un cap decapitat...

B) Barbablava viu tancat al seu castell. Arriba una dona (Judit) que vol obrir totes les portes fins al final. "Obrir portes" és una metàfora, clar. Rere cada porta hi troba coses: sang, llàgrimes, etc. El coneixement sempre és dolor. La veritat no sol ser agradable. Barbablava col·lecciona dones. A destacar: pluja real sobre l'escenari.

Bona música. L'espai del Liceu, sempre impressionant. Tots els "decorats" són hologrames. Només detecto dues faltes d'ortografia a la traducció catalana de la lletra (que va apareixent a dalt, sota el logo del Liceu).

Obrir portes és com treure màscares. El món és ple de pagesos i de gitanes. Tots tenim el nostre castell dins el qual hi guardem el més preuat. L'amor és un embolic de cal déu. La culpa és sempre de les dones.

"Els estossecs i altres sorolls poden desconcentrar els intèrprets i molestar la resta de públic. Un mocador atenua la intensitat d'una simple tos."


15.4.08

Recomanacions santjordinesques

Gran part de la meva obra la podeu llegir a internet. La trobareu a OPERA OMNIA i a ENTRELLUM POESIA, on he penjat un bon grapat de poemes (recitats i traduïts a altres llengües). L'última meravella en aquest sentit és Issuu. Per ara hi he pujat 3 documents: la meva primera novel·la, un relat i una guia de lectura de 1984 d'Orwell. Aviat n'hi haurà més.


Com que aquest Sant Jordi no he tret cap llibre nou (l'últim fou L_OI), i EL LLIBRE DE L'ANY no serà a les llibreries fins a la primera quinzena de maig, em prenc la llibertat de recomanar-vos tres obres. Són de tres amics catosfèrics: Jesús Tibau, Vicenç Llorca i Biel Mesquida. Aquí teniu les portades (si voleu més informació punxeu-les):



Jesús Tibau presentarà EVDT el 16 de maig a Vallromanes
Vicenç Llorca vindrà aquest divendres al programa CAPVESPRE
Biel Mesquida presenta ACROLLAM avui a La Central del Raval

ESCRIPTORS TV

Quod est superius

M'agrada fotografiar núvols. Són tot un espectacle. La Tabula Smaragdina diu que quod est inferius est sicut quod est superius, et quod est superius est sicut quod est inferius, però jo tinc els meus dubtes. Entre la terra i el cel habitem aquest país de somnis. Sovint ascendim i sovint ens enfonsem. Ara fa sol i adés tot s'enfosqueix. Si habebis gloriam totius mundi, ideo fugit a te omnia obscuritas. No sé si algun dia podrem atènyer la llum definitiva, només sé que m'agraden les ombres i també els núvols blanquíssims...

14.4.08

Dulce et decorum est pro patria mori

[mireu, mireu com riuen Bono i ZP, mentre ella fa cara de funeral]
[i què coi pinta el crucifix al davant?! No som un estat aconfessional?]

Avui, 14 d'abril, aniversari de la proclamació de la República Espanyola, la nova ministra de Defensa ha promès el seu càrrec. O sigui, que com a cap dels exèrcits espanyolíssims, la Chaconeta prenyadeta passarà revista a les tropes, legión i cabra inclosa. No m'ho vull perdre.

Als que som pacifistes (que no pacífics) i no vam fer la puta mili (per inútils), ja ens està bé aquesta ministra. Sembla una broma, però no ho és.
Darle a Chacón el Ministerio de Defensa es una de las más pesadas bromas que ha gastado Zapatero al PSC... es el bromazo definitivo... ¿Que donde está la broma? Sencillamente en colocar a visitar cuarteles, despachar con generales, escuchar el himno de España en posición de firmes y tragarse la más que probable crisis que nos espera con Marruecos a una cabeza de lista del PSC cuyo discurso de precampaña y campaña consistió en la repetición autista de un mensaje único: ella iba a consagrarse a defender los intereses de Cataluña.
Jo també friso per conèixer el desenllaç del contenciós de l'Estatut al Constitucional i, sobretot, veure quina lectura farà la nova ministra nacionalista del famós article vuitè de la Sagrada Constitución a la qual avui ha jurat fidelitat. Això s'està posant molt divertit.

100 anys d´estelada

Darrer poema

Fa 10 anys vaig guanyar el Premi Comarcal de Narrativa Òmnium Cultural amb la meva primera novel·la, que després va ser publicada per l'Editorial Granollers (abril de 2000). En aquesta obra narrava la "relació amorosa" entre Fernando Pessoa i Ofèlia [Vid. crítiques]. Com que, a hores d'ara, resulta introbable, he dicidit fer-ne un edició digital mitjançant Issuu. És el meu regal per Sant Jordi...


"Ofèlia, heura d'angoixes, flaire de glicines, musa enyoradissa...
Sóc esclau dels teus somnis.
"

Un relat amb Issuu


Issuu is the place for online publications. It's the place where YOU become the publisher: Upload a document, it's fast, easy, and totally FREE. Find and comment on thousands of great publications. Join a living library, where anyone finds publications about anything and share them with friends.

13.4.08

Cada mirada

Sóc al jardí. Dia assolellat. Ahir va ploure. Avui tot és net, nítid, fresc. Les coses tenen el seu color originari, aquell color primigeni que devien tenir quan va començar el món. Brillen les fulles de la magnòlia. L'apoteosi de la glicina, florida pertot. El lilà que perfuma l'entorn. La gespa reverdida. El cel esbandit. El sol amical. Les flors: lliris, tulipes, margarides, clavellines...

Dissabte primaveral amb mànigues de camisa. Tot és secundari a la vora d'aquesta fruïció senzilla. L'airet que fa dansar els bambús. El nen que cantusseja feliç. Es diu Martí. Les roses no trigaran. Hi ha moltes poncelles. Sant Jordi s'acosta...

No desitjo res. No necessito res. No aspiro a res. Deixeu-me tranquil. Que els núvols no em robin el sol. Només demano això: una mica de pluja i una mica de sol, com els bambús que bambolegen...

L'heura s'arrapa al tronc de l'olivera com jo m'arrapo a tu. L'ombra que sóc. L'ombra que escric. Només la teva llum em salva de la nit. Cada instant és l'últim instant. Cada mirada ho diu tot.

12.4.08

Ridiculesa

Sr. Boix, amb tot el respecte (i ara em posaré seriós), RIDICULESA és fer un programa de llibres que es veu d'una hora lluny que respon a les exigències dels grans lobbies editorials que li envien els seus productes perquè els publiciti descaradament, és a dir, un programa que incideix en el patumatge més tòpic tot reiterant l'endogàmia oficialista de la nostra cultureta de fireta; sense parlar de la promoció de llibres i autors en llengua castellana (com si ells no tinguessin programes a les seves teles) quan ens trobem en un canal català...

Sr. Boix, ara sense respecte (i encara més seriosament): No sé l'audiència que té vostè. La meva la conec perfectament. EL SEU PROBLEMA és que ha topat amb un blogaire LLIURE que escriu i opina el que li passa pels dallonses, sense obeir interessos comercials ni polítics de cap mena. EL SEU PROBLEMA, Sr. Boix, LA SEVA RIDICULESA, és que prentén fer un programeta pretensiós quan tots sabem què hi ha al darrere: el negoci del llibre de paper, el producte comercial i santjordinesc, la gallina dels ous podrits que se'n va en orris... Sí, en orris.

Ara citaré Philip Roth (no pas Unamuno, quin mal gust!): “les pantalles han guanyat la batalla sobre les pàgines” (Entrevista a La Vanguardia 23.2.08)

El nou ciberlector... Lector 2.0

El futur de la lectura és inseparable d’internet. A la xarxa es concentren les eines i materials més llegits de la societat de la informació. Internet ha canviat la manera de llegir. El potencial actual de lectura desborda els límits del text imprès. El canon tradicional esdevé inoperant. La globalizació dels nostres processos socials, polítics, econòmics, i la mobilitat que caracteritza la nostra societat, requereixen que hom disposi del text sense limitacions d’espai o temps. Canvien igualment les raons que motiven la lectura, alhora que sorgeix un lector actiu que demanda que el text s’escrigui en funció del lector. El ciberlector tria com vol llegir l’obra i com vol comunicar-se amb l'autor, i ho pot fer directament, sense intermediaris, per exemple deixant comentaris al blog. Que és el que he fet jo, li agradi o no.

El seu PROBLEMA, Sr. Boix, és que encara viu al segle XIX. Això sí, que resulta certament RIDÍCUL. Però el temps (i no el C33) posarà cadascú al seu lloc.

Passi-ho bé.

NB: Al blog del Sr. Boix m'han censurat almenys 4 comentaris... Ara sí, que han quedat ben retratats!

11.4.08

L'home que estimava els cementiris

Un blog perifèric al servei de l'establishment literari, fent de comparsa, publicitant un llibre per Sant Jordi. Un blog simpàtic, apassionat, creatiu...

¿Per què Manzano no parla de la literatura que s'està fent als blogs? ¿Per què no dedica un programa especial a la ciberliteratura, Literatura 2.0, a La Catosfera Literària?

Manzano llegeix el fragment sobre el pou que vaig posar al meu post. El bloguista perifèric bolanyeja (cap novetat) i esmenta El Llibreter...

Escriptors de paper, editors de paper, llibreters de paper... Tots dins el mateix vaixell que s'enfonsa.

Manzano: convida'm al teu programa quan surti EL LLIBRE MÉS IMPORTANT DE L'ANY 2008. No te'n penediràs.

NB: "Abans de Sòcrates, Plotino, molt maco; els sofistes, simpatiquíssims". Sisplau, que algú orienti cronològicament el pallasso ofegagossets del final. Un colofó patètic.

Aquí hi ha marro

caricatures
1 + 2

9.4.08

La Casa Inhòspita

PAS 1. Identificar l’enèsim clàssic de la literatura universal no traduït encara al català.

PAS 2. Traduir-lo.

PAS 3. Topar amb l’estratègia comercial de les editorials del país. ¿Qui llegeix Dickens avui en dia?

PAS 4. No resignar-se.

PAS 5. Obrir un blog per compartir comentaris i suggeriments sobre la traducció, i per parlar de Dickens i de Bleak House amb tots aquells que ho vulguin.

PAS 6. Penjar al web la traducció, en trameses mensuals com ho va fer Dickens en els fulletons que va publicar Bradbury & Evans.

PAS 7. Veure si una traducció de Dickens al català interessa algú o no...

T’interessa?


La primera traducció de Bleak House al català.

Per Manel-Pegagrega, un altre que ha entès per on van els trets del futur.

8.4.08

Esborralls del futur

Gràcies a l'autoedició que em permet Issuu, us regalo la versió digital d'un relat que vaig escriure l'any 2002 i que va guanyar alhora tres premis literaris. Parla d'una noia que...


[Et recomano que el punxis i el posis a pantalla completa]

Més informació sobre Issuu

Limitacions

Començo a entendre de què va això. Hi ha un límit que no podem abandonar. Tot és finit i limitat. Les paraules són límits, els pensaments són límits, els sentiments són límits, els actes són límits... Tot és contingent i relatiu. Cap absolut no pot existir perquè l'absolut suposaria transcendir la limitació intrínseca de les coses. Escriure és limitar-se, estimar és limitar-se, pensar és limitar-se, actuar és limitar-se... El full en blanc, el cor desert, el cap buit, les inaccions... també ens limiten. La vida tota és pura limitació, pura concreció, un simple retall de les múltiples possibilitats desaprofitades, malaguanyades, que mai no podrem viure. La consciència d'aquesta cruel limitació humana és la que ens empeny cap a la creativitat... Però, al capdavall, constatem que tota obra creada també és limitadora. I fugim. Sempre fugim. Crear és fugir. Ni res ni ningú pot esgotar la nostra set d'infinit... Novalis ho va dir així: Wir suchen überall das Unbedingte und finden nur Dinge... [Cerquem arreu lo Incosificat i només trobem coses]. Coses limitades, coses que ens limiten i ens cosifiquen. Coses i cossos. No hi ha res més. La resta són ficcions.

[Post inspirat en un conversa amb Jean Robur]

7.4.08

Damunt la misèria

Ens vam quedar sense trens. Ens vam quedar sense llum. Un país ple de forats. Un país ple de pegats. Ha petat la bombolla immobiliària. Ara ens quedarem sense aigua (la del Roine no serveix ni per dutxar-se). Els núvols passen de llarg; no volen ploure sobre aquest país de pa sucat amb vinagre. Els polítics en tenen prou barallant-se i "controlant" els mitjans (quan resulta que són els mitjans els que els controlen a ells, pobres titelles egòlatres). Mala peça al teler. Sant Jordi sense ordi. Miro el cel i ho veig tot negre. ¿Qui ens ha robat la il·lusió? ¿Qui s'ha emportat l'esperança? Maleeixo els corbs podrits que enfonsen la nostra terra. Maleeixo els botxins del nostre futur. Queda la fe. Queda la feina diària. Queda la sang, vermella i roent, dels lluitadors. No, no podran anorrear-nos. Damunt la misèria plantarem la senyera d'un nou horitzó...


Balla el Putxi-Putxi



6.4.08

Enyoro

Encara no hi ha roses al jardí. El zumzeig de les abelles a la glicina. Les primeres espases del lilà. Enyoro les tulipes. El sol mandrós s'obre pas entre les fulles de l'olivera. La bellesa perfecta del cirerer florit. L'ocellam fa fressa. El gaig, la puput, el pit-roig, les tórtores, la merla de bec ataronjat... Cada ocell parla la seva llengua. Enyoro el rossinyol. Enyoro les roses absents i els llavis que no besaré mai. Aquest cel sense núvols, intacte, verge. Primer diumenge d'abril. Sant Jordi encara no ha mort el Drac...


5.4.08

2.4.08

Benvinguda primavera

M'han convidat a celebrar l'arribada de la primavera. L'amic que ho organitza ha enviat aquesta targeta:

És la primera vegada que assistiré a un acte d'aquesta mena. Malgrat les aparences, encara queda gent interessant i original... Ja us explicaré com ha anat la cosa.

1.4.08

Ja tenim la coberta del llibre!

Tot va començar fa 4 mesos. Una idea, un projecte, una il·lusió i més de 100 persones implicades. Una nova manera d'escriure llibres (blooks). Els tres últims que he fet són obres col·laboratives. Creació compartida. Literatura 2.0.

Els amics de Cossetània m'envien un PDF amb la futura coberta del llibre La catosfera literària. Està molt ben trobada, aquesta imatge de la màquina d'escriure amb el ratolí... Potser encara faran algun retoc, però mireu, mireu quina patxoca que fa:





19:00 Marc Volpini, el dissenyador de Cossetània, m'acaba d'enviar aquesta genial simulació tridimensional de com quedarà el llibre (punxeu-la, punxeu-la):

Nova ressenya de L_OI

El dia del pare l'amic Josep Manel va rebre un regal molt especial...

Gràcies pel teu post!

Totes les ressenyes de L_OI

31.3.08

Videocomentaristes

Ja fa dies que el videoblog de l'Artur Mas admet videocomentaris. D'aquesta manera fa un pas endavant en l'evolució cap al veritable Web 2.0 d'acord amb les reivindicacions que alguns blogaires li vam fer a la trobada que vam tenir amb ell el passat mes de novembre. Per ara han aparegut tres vídeos gravats per tres joves, dues noies (molt maques) i un noi (no tan maco). La darrera, amb accent lleidatà, pregunta pel polèmic transvasament del Segre... He estat temptat de gravar alguna pregunta i enviar-la-hi, però he resistit la temptació.

Aquest dijous un sarpat de blogaires ens trobarem amb el conseller Huguet per a parlar de la Catosfera, les Jornades, el web 2.0, el ciberactivisme, el periodisme ciutadà, el Twitter, el Facebook... ¿Voleu que li pregunti alguna cosa concreta al conseller?

30.3.08

Capvespre 28.3.08

Text inicial: El futur. Dia Mundial de la Poesia (poema de Josep Piera: La poesia). Actes a Vallromanes aquest cap de setmana: dissabte al vespre "Goma gom" del grup Chapertons (Casal) i diumenge al matí Campionat de ping-pong (Carpa). Situació del Tibet i la Xina. Cançó de Lisa Stansfield. Dues exposicions al CaixaForum: "Prínceps etruscs. Entre Orient i Occident" i "Chaplin en imatges". "Picassos" a la gal·leria A/34. Pulchrum, Verum, Bonum. Hotel California d'Eagles. Mort de Josep Benet. Lyrikline.org. Poema d'Anna Montero: Eternitat. The Rolling Stones: Angie.



29.3.08

Cap de setmana

Els caps de setmana no es pot caminar per la muntanya. És temerari i fastigós. Passen a tota hòstia els putos quads, els putos tot-terrenys i les putes motos de cross llaurant els camins i aixecant una polseguera terrible. Després, al darrere, vénen els cavalls que adoben el camí amb els seus excrements. Finalment, els pobres i soferts ciclistes i caminants hem d'empassar-nos tota la pols, esquivar els xaragalls i ensumar les caguerades. Sembla que travessem un camp de patates... No, no tornaré a petjar els camins el cap de setmana. Durant la setmana estic sol.

28.3.08

El futur

Miro la flor, blanca i fràgil, i imagino la cirera, el fruit vermell i sucós que serà dintre de dos mesos. Els pètals delicats que ara tremolen amb la brisa matinera esdevindran carn que regalimarà dolcesa. La miro i imagino el futur mentre el silenci envaeix el bosc d'absència. Vindré a buscar-te quan siguis gran i et menjaré sencera.

27.3.08

La tragèdia

La tragèdia del montillisme (i del sociatisme en general) és que veritablement representa el que és la nostra societat. No hem d'oblidar mai que un polític és un "representant" dels ciutadans. El ciutadà necessita "identificar-se" amb el candidat. Si governa la incultura, la grisor, la mediocritat... és que la societat és majoritàriament inculta, gris i mediocre. Aquesta és la principal perversió del règim democràtic: la tirania de la majoria. Ho sabia Plató com ho sabia Tocqueville, i avui ho patim més que mai. Una societat plena de garrulos i analfabets funcionals només pot escollir governants cutres i lamentables. ¿O què collons esperàveu, de la idiòcia generalitzada? No cal donar-hi més tombs. Aquesta Catalunya descatalanitzada (ravalera i acornellada) ens porta ineluctablement cap aquí. I encara les veurem de més grosses. Entre l'espanyolisme que ens escanya i el caïnisme que ens esquartera, tenim els dies comptats. La tragèdia del montillisme seria còmica (com ara la catarsi poc reeixida del Polònia) si no fos que demostra que la política, com tantes altres coses, és un subproducte -sovint putrefacte- de la realitat real. A mi, més que els polítics, el que realment em preocupa és la realitat. I la realitat cada cop és més lletja i depriment. La realitat cada cop fot més fàstic. Sort que sempre ens quedarà la Poesia.

26.3.08

Solvitur ambulando

De vegades em pregunto per què m'agrada tant caminar. La vida sedentària que portem no és gaire bona per a la circulació sanguínia. Caminant es mouen les cames, la sang corre pertot, cervell inclòs. Però més enllà de la motivació física, caminar suposa quelcom més. Nietzsche no feia una altra cosa per les muntanyes suïsses. Fins i tot té un llibre deliciós titulat El caminant i la seva ombra. Crec que és allí on diu que no t'has de refiar mai d'una idea que se t'hagi acudit assegut. Pessoa (per citar un altre mestre) solia escriure dempeus. Quan camino noto que les neurones funcionen millor, oblido les cames, el paisatge, i la meva ment discorre lliure, més clara, més nítida. Coses que abans no aconseguia desembrollar, caminant se'm descabdellen. Sempre he fet el mateix: davant d'un problema, d'una aporia, d'un atzucac... m'he aixecat i m'he posat a caminar. Escriure és caminar amb les paraules, però jo us recomano caminar amb les cames. Caminant trobareu la solució de tot plegat.

CAMINANT x VALLROMANES

25.3.08

Marxa ràpida

Arribo de la feina i dino tres galetes de soia, un bocí d'Emmental i una culleradeta de mel. Em poso a caminar. Casa > Roca Foradada > Can Maimó > Font de Can Mamet > Creu d'en Boquet > Sant Mateu > Can Gurguí > Casa. Dues hores de marxa ràpida. Estic tornant a recuperar la forma que vaig perdre a l'hivern. Un espectacle de núvols inquiets emblanquinant el cel. Encara queda un polsim de neu al capdamunt del Montseny.

Carod és un cadàver polític. Montilla el seu enterramorts.

24.3.08

Dia de la Mona

  1. Enllestint el capítol sobre Literatura 2.0 que formarà part d'un llibre col·lectiu.
  2. Confirmada l'assistència a la trobada informal entre el conseller Josep Huguet i diversos blocaires catalans (posposada el 3 de març) que tindrà lloc el 3 d'abril, dijous, a 2/4 de 7 de la tarda a la seu del departament d'Innovació, Universitats i Empresa per tractar temes com els blocs, la catosfera, la web 2.0, el twitter, etc.
  3. El millor formatge del món és el Cabrales.
  4. Tota la tarda escoltant Schiller.
  5. Demà toca treballar.

23.3.08

Diumenge de Resurrecció

Ressuscita ENTRELLUM després d'una llarga setmana de recés (del qual no explicaré res perquè ha estat quelcom estrictament privat). Ressuscita també la Natura després de la pedregada d'ahir i la benèfica pluja posterior. Ja ho va dir Tales, el vell savi de Milet: l'aigua és el principi (ἀρχή) de tot, la font de la vida...

Diumenge de Resurrecció. Floreix la glicina. Han tornat les orenetes. Matí radiant, nítid, meravellós. M'he llevat i he caminat dues hores i mitja. Quin gust endinsar-se pel bosc xop! El Montseny nevat. La mar grandiosa i blava. La molsa sobre la Pedra del Diable. Déu és la Natura. La φύσις sagrada i adorable. La resta galindaines i antropomorfismes ridículs. A la tarda el cel s'ha tornat a ennuvolar...



CAPVESPRE

21.3.08

A 1.000 km. de casa


Una setmana completament desconnectat. Lluny de les rutines. La marea puja i baixa. Se'm fa molt costa amunt escriure...

15.3.08

13.3.08

Anar per lliure

És el problema d'anar per lliure. Ni institucionalismes ni capelletes ni gregarismes. No seguir cap consigna ni cap prejudici ni cap tòpic. Escriure el que vols i quedar-te tan ample. La meva remuneració són les vostres visites. Escric perquè vull que el meus lectors siguin més lliures. Trobareu les meves paraules entre llums i ombres, absolutament contingents. M'espera una santa setmana de vacances...


[Porto 3 dies sense poder accedir al hotmail des de casa]

12.3.08

UCP

Delenda est?

[Avís: aquest post pot ferir seriosament la seva sensibilitat]

Aquests darrers comicis el sociatisme espanyolista que viu i treballa a Catalunya ha votat massivament Zapatero (1.672.777 vots), però quan arriben les eleccions autonòmiques i ha de votar PSC la cosa canvia (796.173 vots), perquè a la majoria d'aquests votants sociates els sobra la C de Catalunya. Llavors s'abstenen o vés a saber. La paradoxa apareix quan, a sobre, ens volen vendre que els 25 diputats del PSC representen el "catalanisme" a Madrid. Es que me troncho de risa.

Per a treure tots aquests vots, la Chaconeta ha hagut de declarar-se "filla de Zapatero" i -oh, caputxeta prenyadeta-, míting rere míting, apel·lar a la por més atàvica: "¡¡¡Que vuelve el lobo, que vuelve el lobo!!!" [Llop = Rajoy = PP = la dreta neofranquista = els requetedolents]. Sense cap altra proposta en positiu...

El sociatisme espanyolista (ara s'ha posat de moda dir-ne "unionista"), que viu i treballa a l'Andaluña profunda, ho té claríssim: vota en clau espanyola. Són els okupes que no senten seva la casa que els acull ("me siento antes español que catalán" "Esto es España"). (Antoni Puigverd parla d'"el acatalanismo de Estopa o la Juani").

I que consti que, amb tot això, no vull dir que el "llop" sigui millor ni més desitjable que la "caputxeta". El que vull dir és que o bastim aviat "La Casa Gran del Catalanisme" o ja podem anar resant les absoltes. Com diu el refrany: "De fora vingueren i Montilla ens foteren (amb l'inestimable ajut dels botiflers de Ca l'Avellana -289.927 vots-)

Viure per a veure. (O era per a beure?). Catalonia delenda est?

11.3.08

Indòmita

La primavera ja és aquí. M'ho diu el sol matiner que escalfa els brots del roser. M'ho diu el verd de la gespa, de l'olivera, del boix, del margalló i de la magnòlia. M'ho diu el groc de la mahònia. M'ho diu la música dels ocells. M'ho diu el pas de l'àvia que va a recollir el seu nét. M'ho diu el teu petó quan t'acomiades... La primavera ja és aquí. M'ho diu la sang que xarbota, indòmita de cap a peus.

Indòmito

La primavera è già qui. Me lo dice il sole mattutino che scalda i germogli del roseto. Me lo dice il verde del manto erboso, dell'oliveto, dell'agrifòglio, della palma e della magnolia. Me lo dice il giallo della maonia. Me lo dice la musica degli uccelli. Me lo dice il passo della nonna che va a prendere suo nipote. Me lo dice il tuo bacio quando mi saluti..... La primavera è già qui. Me lo dice il sangue che si agita indòmito da capo a piedi.

[Versió italiana d’Anna Cinzia Paolucci]

ENTRELLUM POESIA

L'efecte Montilla

Font: Avui 11.3.08

"hi ha la sensació que falta lideratge polític dins d’Esquerra"
(el que falta és una mica d'autocrítica i de senderi...)

Primer vídeo amb la nova digital