1.4.12

Taoisme


De vegades em pregunten què sóc. Aquesta pregunta em posa frenètic. No suporto les etiquetes. L'important no és què sóc, sinó qui sóc. Per a sortir del pas, acostumo a dir que sóc "escriptor". És la resposta més superficial. Si veig que la persona que m'interroga està interessada en aspectes més profunds i considero que pot comprendre'ls, aleshores responc que sóc "taoista tàntric". Sense deixar de ser etiquetes, aquestes dues paraules són les que, a hores d'ara, defineixen millor el què, no pas el qui

Fa 20 anys va caure a les meves mans un llibre que em va canviar la vida. Dir que un llibre t'ha "canviat la vida" és dir molt, però així va ser. Des que el vaig llegir per primera vegada, sempre m'ha acompanyat, no he deixat mai de rellegir-lo, fins al punt que, juntament amb el Daodejing, s'ha convertit en la meva "Bíblia". Pocs llibres m'han ensenyat tant. Aborda dues qüestions fonamentals: l'alimentació i la sexualitat. Com que el seu contingut és eminentment pràctic, he anat experimentat-lo al llarg dels anys amb resultats d'allò més satisfactoris. Si per mi fos, seria lectura obligatòria a totes les escoles.  


He trobat el PDF a la xarxa. Feu-me cas: llegiu-lo. No us en penedireu.

Taoisme
Tantrisme

Dietari de Terradets

8 comentaris:

e_nicómaco ha dit...

Bon dia Toni,

Gràcies per compartir el pdf. El llegiré.

Una abraçada,

Núria Castillo

Toni Ibañez ha dit...

Hola Núria!

Espero que la lectura et resulti tan profitosa com a mi.

Abraçada!

Anònim ha dit...

..una mica masclista no! això del Tao del sexe?...

Toni Ibañez ha dit...

Anònim,

No sé per què dius lo de "masclista". Si llegeixes atentament tota la Segona Part (El Tao del Sexe), veuràs que el taoisme venera la dona com a font de YIN. L'home en tot moment ha d'estar pendent de la dona, procurant el plaer d'ella. Es tracta justament de la visió contrària a l'occidental, on el mascle va a la seva i se n'oblida d'ella. El "contacte sense fuga" afavoreix sens dubte el plaer femení. La tècnica taoista va adreçada sobretot als homes. No entenc el teu comentari.

Gràcies!

Anònim ha dit...

Doncs justament això, que aquesta tècnica taoista només va adreçada a l'home. Venerar la dona no és pas un signe d'igualtat, no?

Toni Ibañez ha dit...

Aviam... Com pots comprendre, amb un comentari de 4 línies i mitja em sento incapaç d'explicar la filosofia taoista tocant a la sexualitat.

Segueixo sense compartir el teu punt de vista.

El Tao parteix de la premissa que la dona (YIN) és el sexe fort. No hi ha "igualtat", per tant, en el sentit occidental del terme. El YANG s'esgota ràpid (el YIN és inesgotable, la dona pot gaudir dels orgasmes que vulgui sense problemes), per això l'home ha d'aprendre certes "tècniques" de control si no vol arruïnar la seva energia (salut). Aquesta és la clau.

Insisteixo: llegeix atentament el text i intenta no jutjar-lo a partir dels prejudicis occidentals.

GRàcies

Jeremias Soler ha dit...

Coincidim en el tema de les "etiquetes". La gent necessita etiquetar-te, situar-te; si no ho aconsegueixen se senten intranquils. Del taoisme, només n'he sentit algunes afirmacions (força interessants); no el conec gaire. Em passa el mateix amb el sexe tàntric. En general crec que la societat viu malalta de por al sexe, i que l'educació ens marca. Probablement, en el futur, quan el control de la natalitat sigui més perfecte i les ments més obertes i més científiques, la llibertat sexual serà més compresa, les tradicions no la trepitjaran, i, per l'altra banda, no caurà en l'hedonisme o l'explotació.
Tornant al tema de les etiquetes, a mi, quan insisteixen a preguntar-me què sóc, els dic que en tot cas sóc proper a la Deep Ecology.
Em llegiré aquest PDF a veure què em sembla.

Toni Ibañez ha dit...

Hola Jeremias,

Gràcies per la teva aportació!
Sobre la Deep Ecology et puc suggerir un web d'uns veïns (Abella de la Conca) els quals fan coses força interessants. T'aviso que està en anglès: EcoDharmaCentre