22.7.12

Tramuntanada d'estiu

Bufa tramuntana de la bona. Tota la nit ha estat bufant. Des que vaig arribar aquí que l'esperava. Diuen que les tramuntanades d'estiu no tenen res a veure amb les d'hivern. Aquesta és suportable, sobretot si ets a recer, com ara estic, assegut a l'eixida, sota la glicina, albirant el Montgrí més enllà de la badia. Sovint el vent s'esvera i parla llengües estranyes que vénen del nord. Provo d'entendre el que em diu...

El meu procés d'empordanització progressa adequadament.

 

Ahir vaig pujar a Perpinyà i vaig aprofitar per a saludar una amiga que aviat farà 85 anys. La Renada segueix tan vital i lúcida com sempre. La seva petitesa física contrasta amb el seu immens esperit de donassa eixerida, apassionada i militant. Un exemple absolut, una mestra en majúscules.

L'incendi de La Jonquera crema des del migdia. La columna de fum s'estén sobre l'Empordà i gran part de la badia. Les previsions anuncien una davallada del vent per a demà, però queda el vespre i la nit... Resem, germans, resem. Mala peça al teler. 

2 comentaris:

Joana ha dit...

I tant...mala peça al teler.Hi ha 3 morts i alguns ferits. El foc i el vent junts són traicioners. Resguarda-te'n.

Tangata Manu ha dit...

Per sort el vent ha anat avall en direcció Figueres, però no s'atura pas. És una pena molt gran veure les flames envermellint la nit. Aquest territori és el més bonic de Catalunya. Demà ho serà una mica menys. Com empordanès adoptiu, tinc el cor encongit. A veure com evolucionen les coses demà...