[La foto me l'ha fet la Christine Arnaud]
24.8.08
Versos d'amor i de mort
[La foto me l'ha fet la Christine Arnaud]
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
▼
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
►
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
- ► de setembre (50)
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)

3 comentaris:
UN DIA FES UNA PASEJADA PER L´ANTIC CAMP DE LA BOTA.ES MOLT MES TREPANT.FINS EL NOSTRE IMPRESENTABLE AJUNTAMENT,LI VA ENDILGAR LA "FERIA DE ABRIL"COM SI RES. JUGANT AMB BCN....
.../... Si aneu al seu cementiri, doncs, escompixeu (manifestar rebuig) la tomba d' Antonio Machado: no a la del magnífic poeta i col.laborador d' "Alma Española", sinó a la del ciutadà espanyol catalanofòbic que es va oposar agressivament, l'any 1932, a l' Estatut de Catalunya i la seva llengua, al costat d'Unamuno i Ortega y Gasset tot dient, entre d’altres frases i accions agressives contra la llengua i el poble català::
"En lo referente a Hacienda es un verdadero atraco y en lo tocante a la Enseñanza es algo verdaderamente intolerable".
Reclamem que les seves restes retornin a la seva pàtria, Espanya i per tant que els Països Catalans quedin lliures d’ algú que els menyspreava!..
Malgrat tot, com Pere Quart, admirem el gran Antonio Machado poeta!
http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/103338
Benvolgut Ramon,
Amb tots els respectes, crec que fas un exercici "trampós" de memòria històrica citant aquestes dues frases fora de context i reduint l'home A. Machado a un Manifest probablement desafortunat. Recorda, per exemple, que Unamuno va aprendre català per llegir Maragall i Ortega parlava de la "España inertebrada"... No tot és tan blanc ni tan negre. Recorda també (i això també ho deia Machado) que hi ha dues espanyes. Ell pertanyia a una de les dues, no precisament la més anticatalana, i per això a morir i està enterrat on està enterrat. Hi hauria molt a discutir. Estic d'acord que, fora de politiqueries, Machado poeta (i filòsof, no oblidis el Mairena) és gran, molt gran.
Publica un comentari a l'entrada