1.12.13

Només els fets


Ni la filosofia ni la literatura m'aporten res. Són passatemps estèrils, productes prescindibles de la cultura. La filosofia és teòrica, racional, només planteja preguntes i no dóna respostes convincents. En renego. La literatura tampoc serveix perquè les paraules, per molt que t'hi escarrassis, no arriben a expressar la vida, es queden sempre curtes, fins i tot les poètiques. En renego també. Exfilòsof i expoeta (totes tenim un passat...), em malfio de les idees i de les paraules. Només me'n refio dels fets. Ni teories ni logomàquies, sinó fets, a poder ser consumats i contrastables. Visc sense pensar gaire, entre silencis i sons de la natura. La música també em cansa. Visc un acte de ser desprovist de racionalitat i de xerrameca. Estic i vaig i faig sense perdre el temps plantejant-me preguntes retòriques o cercant adjectius adients. A punt de fer 50 anys, pensar i escriure són un luxe que ja no em puc permetre. En canvi, si medito, tot això queda en suspens i em sento bé, perfectament. Només la natura em salva. La resta és presumpció, i no pas d'innocència.

3 comentaris:

Isabel H. T. ha dit...


Toni querido,me puse muy triste al leer ésto que escribiste, sólo que pasaran por tu mente todas esas ideas tan negativas me da congoja, porque no encuentro la forma de llegar a un diálogo sereno, que te ayude a encontrar el camino,porque lo hay.
Ahora sólo te voy a decir ésto:
La purificación del sentido y del yo es prueba de progreso.
Me quedo buscando la manera de hacerte entender lo importante que eres. y no por lo que hagas, lo que no hagas, lo que busques ,lo que quieras dejar atrás.Eres una creación única.
Voy a quedarme acompañándote en pensamientos positivos.
Como te dije, voy a encontrar la forma de que descubras quién eres y te quieras mucho!!
Un abrazo fuerte y toda la paz para tí.

Anònim ha dit...

Los hechos son parte también de la ilusión en que vivimos, Yo, en cambio, me alegro de tu reflexión y la comparto. Dichoso tu.

Javier

Toni Ibanyes ha dit...

Ideas, palabras, hechos... Todo ilusión (Maya), ciertamente. Pero el "ACTO DE SER" (más allá del estar, del tener y del hacer) es lo que nos conecta con lo DIVINO. Este HECHO primigenio (que no és un 'factum' sinó un 'actum') nos salva de nuestra EGOticidad enfermiza crónica. Es precisamente en medio de la NATURA donde nos sentimos más sublimes, conectando con la ESENCIA. Todo lo demás es secundario.