3.4.14

Cigonya dalt del fanal


Plou amb convicció. He sopat pèsols acabats d'esgranar. Hi he afegit uns trossets de pernil. Tot el que expliqui sobre la meva vida, qualsevol detall, opinió o imatge (aquí al blog, al facebook, al twitter, al youtube, a l'instagram, al google+, al linkedin, al foursquare, al pinterest, al flickr, al slideshare, al notegraphy i a la-mare-que-ho-va-reparir-tot) pot ser utilitzat en contra meva. Em tenen fitxat. Em vigilen. La cosa ve de lluny. Era una bomba humana i em van desactivar. No es podien permetre un antisistema radical ficat dins el sistema (com un tèrmit cruspint-se la fusta), ubicat en el pitjor escenari possible i amb el públic potencialment més perillós: una aula plena d'adolescents. A més, professava l'assignatura més subversiva: filosofia. Era crític i ensenyava a pensar. Sempre vaig ser llop, mai ovella negra. Els tenia ben posats i me la vaig jugar. Els equips directius (i molts companys) me la tenien jurada i, quan els vaig donar l'ocasió, van aprofitar-la. El sistema em va vomitar, incapacitar, estigmatitzar i jubilar. Ara estic fora i, en teoria, sóc inofensiu. Almenys ja no contamino ments adolescents amb les meves paranoies revolucionàries. A Sòcrates el van matar pel mateix. A mi m'han apartat, m'han retirat, m'han medicat i em paguen una pensió. Algun dia ho explicaré tot i tot, fil per randa, i us asseguro que tremolaran les estructures fonamentals de la humanitat. Mentrestant, escolto ploure i em bec una copeta de garnatxa.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Olvídalo todo y centrate en lo que ahora tienes, que es mucho. No vale la pena padecer por ello. Los alumnos habrán perdido un gran profesor, pero tus lectores han ganado un pedazo escritor, que sabe expresar muy bien lo que siente.

Un abrazo,

Javier

Toni Ibanez ha dit...

No, si no padezco. Ellos se lo pierden. El que me quiera leer lo puede hacer aquí y en los 19 libros que he publicado. No me callaràn.

Anònim ha dit...

Lo que he querido decir es que estas y has de estar por encima de estas cosas aunque te hayan dañado.

Javier

pons007 ha dit...

Si veus que un sedan negre aparca davant de casa teva i en baixen dos homes amb traje negre i ulleres de sol fuig corrent!

Toni Ibanez ha dit...

Lo dels "Men in Black" no ho descarto. Ho tenen fotut per enxampar-me, perquè porto el GPS del smartphone desactivat i no tinc domicili fixe :)

Javier, acostumbro a vivir el puro presente, pero no está de más echar de vez en cuando alguna mirada retrospectiva para no olvidar de dónde venimos... Lo más divertido del caso es que aquellos que pretendieron hacerme daño, en realidad me hicieron un inmenso favor... Los abrazaría a todos y les daría las gracias si tuviera ocasión. Son las ironías del destino.