15.10.08

La vida cansa

La vida cansa. Cansa la gent. Cansen les paraules. T'havies de menjar el món i, a la que et descuides, ja t'has fet vell. Passen les hores, passen els dies, passen els mesos, passen els anys. Tot passa de llarg i ens deixa un regust de poma oxidada entre les dents. (Perquè, no sé si ho sabies, les pomes també s'oxiden com s'oxiden les bigues de ferro, però no et recomano fotre't una biga de ferro a la boca, encara que cadascú és lliure de destrossar la seva dentadura com li plagui). Cansa la vida i els blogs també cansen. Cinc anys és molt temps. Sobretot estic cansat de mi mateix. Per això em demano una excedència. Potser torno aviat o potser no torno mai més. L'únic que sé del cert és que, peti qui peti, continuaré escrivint, si més no privadament, que és cosa sana, teràpia infal·lible. Per tant, dono peixet a la legió incomptable dels enemics els quals destaparan ampolles de cava barat en rebre aquesta notícia. Tranquils, patuleia, que no plego per vosaltres, sinó per mi. S'ha acabat l'entreteniment. Ha arribat l'hora suprema. A reveure.

40 comentaris:

Anònim ha dit...

AIXO VA DE VERAS? O FAS LITERATURA?VINGA XICOT,QUE FAS FALTA, DEIXAT DE PUNYETES I ENDAVANT LAS "HACHAS". JUGANT AMB BCN.....

David de las Heras ha dit...

JA t'ho he dit. Ànims. Rendir-se és dir, que els altres han guanyat. El temps ho cura tot.

mazda vermell ha dit...

Hola Toni! Si va de bo que aquest és l'ultim post, et trobare a faltar d'alguna manera. Que tinguis sort. Segur que saps el que fas. Pero si algun dia tornes a fer un blog, avisa'm. M'agrada llegir-te.Montse

Anònim ha dit...

iupiiiii

David Madueño ha dit...

La vida cansa quan és massa repetitiva... Necessitem períodes de pau i períodes de "maelstrom", quan sorgeix alguna cosa nova que ens supera però que ens arrossega amb el gust de la novetat... Per a tu va ser tot el tema del blog, de les jornades i del llibre, un gran esforç que et va donar molta energia positiva però que també passa factura... Fa massa que et llegeixo per saber que de tant en tant necessites una nova empenta (la penombra, l'oracle, la catosfera, el machado, l'entrellum en paper), ets un cul d'en Jaumet, però segur que ho trobes, i segur que tornes a l'Entrellum per explicar-nos-ho. Sort, Toni, i espero que ens llegim aviat!

SM ha dit...

Bona sort en les teves noves aventures. Ens llegim!

Ramon Aladern ha dit...

A reveure. Dissabte 25?

Toni Ibañez ha dit...

Dissabte 25

Anònim ha dit...

Trobarem a faltar el teu somriure, de hiena

Francesc Puigcarbó ha dit...

a reveure, no és un adeu definitiu..., estàs en el teu dret, faltaria més. Salut

Pedra Lletraferida ha dit...

"...continuaré escrivint, si més no privadament, que és cosa sana, teràpia infal·lible". Aquí rau -per mí, vaja!- el quid de la qüestió, Toni, la solució als mals actuals de bona part dels bloguers que conec. Més lluny d'aquí, premis, angúnies, tristors, enganxades, envejes... Torna quan et plagui!.

Joan Arnera ha dit...

A reveure, doncs, Toni. A reveure.

Lliri blanc ha dit...

Toni? Què et passa?
em sap greu d'aquesta situacio personal...busca unes estones de temps només per a tu i torna més fort que abans.ànim!una abraçada.Aquest és un arreveure no pas un adeu!!!

enricgil ha dit...

Benvolgut Toni:

Entenc la teva decisió (per raons diferents se m'ha passat pel cap plegar, però no ho faré), tot i que penso que a la catosfera li calen veus com la teva per continuar essent un espai genuí de llibertat. A la catosfera li calen escriptors 2.0 capaços de repensar els grans temes de la vida des de la virtualitat. Si vols, torna aviat. Si no, ets ben lliure de cercar una nova motivació literària i vital que, al capdavall, són la mateixa cosa.

Una abraçada, amic!

Joana ha dit...

Aturar-se i reflexionar en silenci.
Escampar les paraules en un full transparent i badocar quan el doll de lletres volen per l'aire. Deixar fluir el temps igual com deixem passar la vida. Anar creixent amb el que hem viscut i amb els qui hem compartit els moments que per nosaltres són únics.
Prendre decisons i deixar un camí per reprendre'n un altre...
Segur que la majoria esperarà a obrir el cava quan tornis!
una abraçada!

Anònim ha dit...

Deixes el treball? deixes de ser funcionari professor? deixes la dona i la filla? deixa la ciutat i el pais? Ah no, la vida cansa pero només deixo el blog.

Manel Ferran ha dit...

quin greu! et trobarem a faltar. Ets de les poques fonts d'aigua clara que encara brollen en aquest país, ple de merda pudenta i de filldeputisme traïdor. Molta sort i torna aviat!

Marina ha dit...

Sempre... a ReVeure!

Anònim ha dit...

Amable, apassionat i lluitador Toni,
què putes fas?
és un espot publicitari que no entenc?
és la recerca d'un altre heterònim?
és que t'has tornat més boig?
és que t'has fet un home?
Ja ho veurem.
I ho llegirem!
Catosferer (inventor de mots i de mon-es), plagueter, bloguer, etc., no amollis!
Salut! Sobretot, sobre tot!
Ah! I la lletra bona sempre, sempre és salut!
Biel Mesquida

gulchenruz ha dit...

La vida cansa? doncs mata't, deixa de respirar. Si no ets capaç de fer-ho, i no ho faràs, em jugo el que vulguis que tornaràs a escriure un blog, o potser aquest mateix.

ginjol ha dit...

A reveure si així ho vols. Quan he llegit això de les botelles de cava barat pensava que exageraves, però després de llegir els comentaris... Com es pot tindre tan mala llet (sempre des de l'anonimat, és clar).
Una abraçada

Joanet ha dit...

Caram, aquesta no me l'esperava...

En fi, només espero que ara entenguis la meva decisió de fa més temps... Segurament motius diferents, però al final, resultat idèntic.

Ha estat un plaer llegir-te, Toni.

Joan

Jesús M. Tibau ha dit...

fins aviat

neSsa* ha dit...

em sap molt molt greu! era una manera de seguir els teus pasos des de la distància.. però bueno, ens veurem aviat ^^ sort!

Victòria ha dit...

No m'esperis - diu el temps-
que se'n va
com se'n va el dia,
rera el cim
que té el color
de la sang
i l'amatista.

Tanmateix t'esperaré

Que fora de nosaltres
si, tot ja consumat,
no esperàssim més res?

Anònim ha dit...

¿Quantes Moleskines has omplit ja? ¿O estàs preparant la teva "Obra Mestra"??? Segur que aviat ens sorprendràs... SEgur.

Duran ha dit...

Desitjo que ens tornarem a veure per aquí! Ah!... als crítics, no paga la pena escoltar-los! Jo, sempre passo d'ells!

Josep ha dit...

Cinc anys dedicats als lectors. Només puc dir gràcies i fins ben aviat!

joliu ha dit...

És una broma, oi?

JOAN CALSAPEU ha dit...

Comprenc el teu cansament, Toni. I entenc que tinguis necessitat d'explorar camins nous. Els esperits bullents ja ho teniu, això. Sé que no et perdem, que no pararàs d'escriure i que, en un format o altre, et podré llegir, i potser conversar amb tu i tot. En un país d'aixetes rovellades, degotissos lúgubres, canonades rompudes i aigües estancades, no podem prescindir dels pocs dolls d'aigua fresca que encara ragen.

Fes-te sentir, per favor.

caterina ha dit...

No m'ho puc creure, Toni! He estat uns dies out per mor de que m'ha petat el disc dur i em trobo això! Des que vaig començar en això dels blogs he tingut temporades en que no m'ha vingut de gust escriure al blog perquè va arribar un punt que semblva ho feia per obligació, però ara ho veig diferent. Escric quan vull i al ritme que vull i si a algú no li agrada mala sort. Hi ha èpoques que un està més inspirat i altres no tant. Pren-te el temps que faci falta però torna. O la Catosfera es quedarà una mica òrfena. Molta sort! ;)

Vanity ha dit...

vaja, i jo que avui és el primer dia que entro al blog, i amés tens un 141 de technorati, cosa que no pot dir tothom i suposo que els teus amics encara menys.

salutacions

Anònim ha dit...

Quina brometa avui dia de Tots Sants. Feia setmanes que no entrava al teu bloc i ves per on ... m'acosto a aquest i es com si hagués anat al cementiri.

Que res, que agraïr la teva escriptura que estic convençut que la retrobaré en un altre moment o per altres camins.

Un plaer llegir-te, a l'espera de la Resurrecció literària.

Gràcies per tot plegat.

Joaquim T.

El llegidor pecador ha dit...

Però què hem de fer el dia 21 de desembre? Fem un apunt al blog? El truquem a casa? Li tornem a deixar un comentari? Ho celebrem d'alguna manera?

Gabriel ha dit...

Benvolgut:
La vida és ciclíca i potser ara has pres la decisió de tancar un cicle i obrir-ne un altre.
Una vegada, un noi, que fa 5 anys que escriu el seu blog em va comentar que les iniciatives a la vida, com un bloc, s'han de fer sempre i quan hi hagi motivació i et vinguin de gust. I quan la motivació cau és quan s'han de buscar noves motivacions...
No puc negar que m'he quedat una mica de pedra...
Algún cop havia entrat al teu bloc i em semblava un bloc molt innovador, i el citava com a referència dins el món de la catosfera...Gràcies per la teva dedicació a difondre la catosfera catalana.
Et desitjo sort en el teu nou cicle!

Anònim ha dit...

Sé que tornaràs aviat i que seràs encara millor.

Violant de Bru ha dit...

PRIMER POEMS&BLOGS
TROBADA DE POETES A LA XARXA


Benvolgut/da poeta/poetessa,



Des de Vilafranca del Penedès estem preparant la primera trobada de poetes blocaires/bloggers catalans per al proper dia 21 de març del 2009 en motiu del Dia Internacional de la Poesia. Us volem demanar la vostra col·laboració per a participar en l'acte en el qual s'agrairà la lectura d'un o més poemes de tots els participants i en el transcurs del qual s'obsequiarà a tots els presents amb un punt de llibre amb les adreces dels blocs/blogs de tots els participants. Els detalls, el lloc i l'hora es concretaran quan s'acosti la data, només us demanem la confirmació de la vostra assistència per poder incloure-us al llistat. Estarem molt contents que ens acompanyeu en un dia tan assenyalat i d'aquesta manera poder conèixer i reunir aquesta família poètica que comparteix dues afeccions comunes, la poesia i els blogs.

Esperem que aquesta iniciativa sigui del vostre interès i us afegiu a l'esdeveniment.

Per apuntar-se cal enviar un mail de confirmació i pàgina del blog que voleu incloure al punt de llibre a les adreces següents:



Violant de Bru: violant@violantdebru.com

Santi B. : esrecita@yahoo.es



Afanyeu-vos a fer la vostra reserva ja que hi haurà un límit de places.

Anirem informant de totes les novetats sobre l'acte al següent blog:

http://poemsblogs.blogspot.com



Us hi esperem!



Salutacions,



Violant de Bru (http://violantdebru.bloc.cat)

Santi Borrell (http://poesiasantib.blogspot.com)

Pafiam ha dit...

No cal esmentar la sorpresa. Tot i que alguna vegada m'has dedicats insults estratosfèrics, jo no sóc com els cabrons del CAC i em sap greu que una veu discrepant a la meva -i brillant- plegui. Bé, estic segur que no som tan diferents. Ara tindràs més temps per llegir blogs, i si et passes pel meu pots aprofitar per disculpar-te:) Estic segur que amb el temps ja no penses el mateix de mí. Per cert que en el meu darrer post jo també plantejo la possibilitat de plegar. La meva raó és que jo i el blog volem salvar el món i aquest no es deixa, i estic arribant a la conclusió que un nou món estúpid, amoral i suicida ja ha cristal.litzat. Quin sentit té picar en ferro fred doncs? Ho il.lustro amb el fet de la mestra guarra aquella i els seus defensors, que són la immensa majoria. Déu t'il.lumini el camí;)

Anna Portell ha dit...

Res... que em sap greu i em fas pensar....

Núria ha dit...

Ei, Toni, a reveure, perquè plegar... esperem que no pleguis, sinó que et prenguis una pausa. T'estarem esperant.
Una abraçada!