22.9.09

El trasbals de la novetat

Les persones conservadores tenen por dels canvis, és a dir, de la realitat, perquè la realitat és pur canvi. Per això s'aferren als ideals, a les ficcions, a les religions, al que faci falta per tal d'evitar-se el trasbals de la novetat. Quan, malgrat el seu conservadurisme malaltís, les coses canvien (perquè sempre canvien) aquestes persones pateixen de mala manera, es queden descol·locades, no entenen res. La burgesia i la moral pretenen conservar unes possessions materials i unes pautes de conducta inalterables. La seva dèria està condemnada al fracàs. A les antípodes estan les persones obertes, innovadores, creatives, les que no tenen por d'experimentar. A les antípodes està la llibertat.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

A CASA MEVA,UNA FAMILIA MOLT LLARGA.... SEMPRE HAN VAN DIR QUE NO TOT LO "VELL" ES REBUTXABLE,CAL CONSERVAR ELS VALORS I L'ETICA.I NO TOT LO "NOU"REPRESENTA AVANÇA.
EL "PROGRES" A VOLTES ES TRAMPOS.CURA I SENY.
JUGANT AMB BCN....

Ramon Aladern ha dit...

O sigui, que ens hem de fer tots australians
:P

Toni Ibañez ha dit...

Ramon: jo m'he rapanuitzat...

Salutacions!

La Fada ha dit...

Hola!
Sóc una jove del Páis Valencià (concretament ara escric des d'Alcoi) i m'han recomanat les seues obres, per això, avui que és diumenge i podem fugir de les obligacions, estic visitant el seu blog.

Aquesta entrada m'ha agradat molt, sobretot perquè, amb la meua joventut, ja pense sovint també en els canvis que estem fent. Potser tinga que donar-los la raó a aquells que diuen que abans es vivia millor? No ho crec...només és que, simplement, sovint va molt depressa i, corrent a tothora, és molt feliç perdre'ns del sentit que tenim de viure i existir.

Com xafar el fre per a no deixar-nos dur per la corrent?

Sautacions i ànims
La fada*