29.9.09

Llibres vells

El pitjor de les mudances són els llibres. Capses i capses de llibres. Tones de llibres. Dues furgonetes plenes de llibres. Putos llibres. Antigalles del segle passat. Un cau de pols. A banda d'ocupar espai, ¿per a què collons serveix un llibre que ja has llegit? Només una ínfima minoria mereix el privilegi de la relectura. Aquest cop en llençaré més de la meitat. Ompliré el contenidor blau. Si algú en vol, que m'ho digui. Els regalo, però els ha de venir a buscar. Llibres de paper ja no en volen ni les biblioteques. A més, per a ficar-los a triple fila, millor no ficar-los. Sovint m'he passat una tarda sencera buscant un llibre concret que sé del cert que tinc i no he estat capaç de trobar-lo. S'ha acabat. Ara me'n quedaré un sarpat d'escollits i endavant, ligero de equipaje como los hijos de la mar...

3 comentaris:

Nuria Castillo ha dit...

Dol fer neteja de llibres i objectes personals. Després gaudeixes de l'alliberament.
Sis plau, no t'he desprenguis dels llibres de Antonio Machado. Els seus versos m'acompanyen i em guien desde la infància. Aquests t'els recullo jo.

"Yo, para todo viaje
—siempre sobre la madera
de mi vagón de tercera—,
voy ligero de equipaje."

Toni Ibañez ha dit...

No passis pena, que el de Machado me'ls quedo tots.

Arcangelo ha dit...

Jo participo en una revista (enllaç al blog aquí) en la que hem inaugurat una secció de giveaway de llibres. Podriem disposar d'un il·lustre donant, si de cas :-).