4.1.11

Draussen rauchen


No tinc res contra els fumadors. Cadascú és lliure de suïcidar-se com més li plagui. El que no suporto de cap manera és el fum. La boira, en canvi, m'encanta.

Els vicis privats no s'haurien de fer mai públics. L'addicció a la nicotina no és res més que una patètica manca d'autoestima, com tantes altres addiccions, privades o públiques.

La conclusió positiva és que per fi podré arribar a casa sense que la roba em pudi a tabac. Si fumes, és cosa teva. Jo vaig deixar de fumar fa anys perquè, com a bon català, em nego a incinerar bitllets que puc gastar en coses més útils.

La conclusió negativa és que tota prohibició és lliberticida. Però compte, que aquí s'amaga una fal·làcia: ¿Fins a quin punt sóc "lliure" d'emmerdar els altres si els altres no volen ser emmerdats? La resposta més infantiloide seria: Jo faig el que em rota i als altres que els bombin. És aquest infantilisme el que condueix al prohibicionisme.

La conclusió neutra és que, prohibeixin el que prohibeixin, els éssers humans continuarem sent viciosos, addictes i egoistes. Fins i tot els que no fumem.

3 comentaris:

Arcangelo ha dit...

És molt trist però cada cop cal prohibir més coses i no puc per més que donar suport a les prohibicions perquè la gent no sap fer un ús mesurat i conscient de les seves llibertats. Però mentre es segueixi masturbant el nostre ego des de tot el sistema de comunicació de masses, es farà molt difícil empatitzar amb el que estossega pel nostre fum a la taula del cantó.

Oriol López ha dit...

Els fumadors estan demostrant el seu civisme acatant majoritàriament sense incidències la nova llei en benefici de la salut col·lectiva.

Oriol López

Toni Ibañez ha dit...

Oriol, deixa'm dubtar del "civisme" dels fumadors. Camina per la ciutat i dedica't a mirar les voreres situades a l'exterior dels bars, restaurants i altres establiments o botigues vàries. Foten mania, estan plenes de burilles! Això s'ha incrementat de manera espectaculars aquests darrers dies. Si els amos dels gossos han de recollir la merda, els fumadors que recullin la seva merda de burilles i que se les fotin a la butxaca. Aleshores podrem començar a parlar de "civisme".