23.2.11

Agraïment

Hi ha vegades que volem fer el bé i en resulta un mal, i altres vegades que fem un mal i, al capdavall, en resulta un bé. El millor, per tant, com aconsellava Bernardo Soares, és no fer res, abstenir-se d'actuar. Tota interferència nostra en la realitat és, per definició, perillosa i pot convertir-se en contraproduent. El temps sentencia els actes i els no-actes, posant-los al seu lloc. No hi ha res a “perdonar” perquè, de fet, som completament inconscients de les conseqüències de les nostres (més o menys "benintencionades") accions. Fins i tot la traïció més gran feta a gratcient pot convertir-se en una benedicció. Podria posar exemples concrets, però m'estimo més no tacar aquest post amb noms i cognoms. Cal ser agraït amb els “enemics” gràcies als quals ara som feliços.

3 comentaris:

Òscar Roig i Carrera ha dit...

Gràcies per l'enllaç tan llaminer, em llegiré "Darrer Poema", Pessoa és el meu escriptor favorit. Salutacions d'un amic (espero)que fa temps que segueix el teu blog, però que fins ara no havia dit mai res (esperem que aquest lleu moviment o acció sigui per bé).
Una abraçada!

Toni Ibañez ha dit...

Hola Òscar, benvingut a Entrellum!

Pessoa també "era" el meu escriptor favorit, encara que últimanent el tinc força abandonat. Hi ha un abans i un després de llegir Pessoa.

Darrer poema és molt especial per a mi perquè va ser el primer llibre que vaig publicar (2000). Aquest no el trobaries a les llibreries. La novel·leta va ser un homenatge que li vaig fer. La seva relació amb Ofèlia sempre m'ha fascinat.

Potser t'interessarà saber que també vaig traduir una obra seva al català: L'educació de l'estoic (Quaderns Crema, 2003). Aquest no te'l pots baixar gratis. Sorry. Hauràs de comprar-lo perquè el Sr. Vallcorba faci calaix.

Gràcies per comentar!

Òscar Roig i Carrera ha dit...

Toni, jo tampoc estic atravessant estictament parlant la meva fase de lectura més pessoana, però continua sent l'escriptor més especial per mi. També em fascina la seva relació amb Ofèlia, el teu llibre ja està descarregat i a punt per ser imprimit i llegit, gràcies per oferir-lo gratuïtament. "Leducació de l'estoic" ja el vaig llegir fa temps, passant per caixa, i per cert que em va agradar molt, gràcies també per la part que et toca.