5.2.11

Mubàrak al volant


3 comentaris:

Martona ha dit...

Bé, però desprès de Mubarak que?

Perquè penso que tots s' estan escudant en una presumpta democràcia, tots volen implantar i no em refereixo a Suliman o Al Baradei, sinó al Gamaa el Islamiya ( els germans de l'Islam) els de els atemptat terroristes a la Vall de les Reines, els dels assesinats a companys meus en el pont de la Avinguda El haram quan passaba l' autocar ple de turistes, el del assassinat a la plaça del Museu Egipci, on jo hi era, si, aquests mateixos assesins als quals Sadat els hi va donar una mà en nom de la Pau i a canvi ells li van tallar el coll.

Egipte ara mateix és un desastre però desprès serà la mes gran presó a cel obert sumida en la pobresa perquè perdera la seva mes gran font d'ingressos que es el turisme i que és el que buscant des de fa anys els llops disfressats, els germans de l'Islam, temps al temps i tan bo m'equivoqui.

Un plaer descobrir aquest lloc

Toni Ibañez ha dit...

Hola Martona!

Després de Mubàrak? Doncs allò que el poble egipci decideixi democràticament. Així de senzill.

Veig en el teu punt de vista molta por. Que viene el lobo, que viene el lobo... Vale más malo conocido (Mubàrak) que bueno por conocer... Parteixes d'una premissa pessimista segons la qual allò que vindrà serà pitjor. Ets pitonisa, tu?

El que està clar és que nosaltres, els occidentals, els turistes, ben poca cosa tenim a dir. Ni tan sols Obama. Si una cosa respecto en aquest món és l'esperit de la gent que s'uneix per a millorar les coses. Sovint lluitant, sovint morint. Contra la sang vessada per la llibertat i per la dignitat, no hi ha cap argument que valgui. Jo també desitjo un desenllaç positiu.

Salutacions

Martona ha dit...

Bé,no noi ni sóc pitonissa ni m'ho miro des de fora, al contrari mantinc la meva residència al Caire des de 1989 on passo gran part de la meva vida, i sense pors, perque no podria tenir-ne donada la meva professió i els antecedents viscuts, i precisament per estimar aquest país tant com el meu penso que la transició hauria de fer-se amb Mubarak, però un Mubarak controlat per estaments internacionals i canviar determinats apartats de la seva constitució.

La grandesa d'Egipte sempre ha radicat en estar obert al món, nomes cal comprovar la seva evolució.

Ara l' opinió internacional s' escandalitza, dons be, on han estat tots aquest anys si tan malament estava la situació i sobretot qui controlava la corrupcio, es una data a tenir en compte?

És la meva modesta opinió, ni els bon son tan bons ni els dolents son tan dolents i malgrat que tu i jo no ens posserem d' acord haig d'admetre que m' agrada com escrius.

Salud