6.3.15

La Montse


La Montse, una veïna potabruta (és el malnom per als llançanencs de la vila, versus els potamolls del port) aquest matí m'ha fet una visita. Ella i en Joan, el seu marit, fa 50 anys que viuen aquí i gaudeixen relatant històries del passat. La Montse té un jardí que fa goig en el mateix camí de ronda. Em diu: Jo crec en poques coses... Encuriosit, li pregunto quines. Ella respon: Crec en la lluna, en el sol, en l'energia de la natura... La Montse fa deu anys va superar un càncer d'estómac, i en fa tres li van fer una operació a cor obert. Sempre somriu i té una empenta increïble. Des del primer dia que la vaig veure, em recorda a ma mare. Donasses que han pujat grans famílies i no han parat mai de treballar, totes amor i generositat. Parlant de la mort, afirma: Vull que em cremin perquè no suporto la idea dels cucs rosegant-me el cos... I rebla: Els tinc dits que llencin les cendres quan bufi ponent perquè vull anar a veure llocs que no conec, com ara les illes de la Grècia... He rigut molt amb l'ocurrència. Si esventen les cendres amb la tramuntana farà cap al port de Llançà, mal negoci doncs. Se'n va com ha arribat: riallera. Ningú diria que té més de vuitanta anys. Els seus ulls estan amarats de blau. Abans d'acomiadar-se diu: Saps quina és la meva estrella preferida? L'estrella de l'alba... Jo dic: Venus! Sí, fa ella. La Montse no sabia que el Cap de Creus abans es deia Cap de Venus... Sí, aquella deessa que neix d'una petxina mentre bufen els vents i plouen flors...        

3 comentaris:

JOSEP Mª Panades ha dit...

Un relat (que vull creure que és real) molt entranyable, al igual que l'anterior. Es veu que el Camí de ronda dóna per molt. Un dia hi aniré, a veure si també m'inspira o visc alguna història que pugui contar.
Una abraçada.

Toni Ibanez ha dit...

Ben real. La gent gran és un pou de saviesa. Els hem d'escoltar. Viure ran de camí és una sorpresa diària. Ben rebut seràs.

Toni Ibanez ha dit...

Ben real. La gent gran és un pou de saviesa. Els hem d'escoltar. Viure ran de camí és una sorpresa diària. Ben rebut seràs.