22.9.08

Demano la dimissió del coordinador de filosofia

Arribo a l'institut i em trobo una circular enviada per la Coordinació de les PAU amb data 16 de setembre en la qual se m'informa de les pautes, autors i textos per a la matèria de Filosofia de les PAU 2009. La meva "sorpresa" arriba quan llegeixo que han decidit canviar els textos de Plató, Descartes i Nietzsche. De Plató entrava el llibre VII de La República el qual ara ha estat substituït pel Fedó. De Descartes entraven les parts I-IV del Discurs del mètode, i ara han posat les parts I-IV de les Meditacions metafísiques. De Nietzsche han eliminat l'opuscle Sobre veritat i mentida en sentit extramoral i han afegit la 2a. part de La genealogia de la moral. Els únics que no varien són els textos de Hume i Mill.

He dit "sorpresa", però hauria de dir "emprenyament". No és admissible que aquests canvis arribin amb data 22 de setembre, quan fa una setmana que hem començat les classes. No és admissible perquè els professors ja hem programat el nou curs en funció de les pautes que teníem a final del curs passat. En el meu cas, com cada any, durant el mes de juny vaig preparar un dossier per a l'alumne que inclou tots els textos previstos... la meitat dels quals, a partir d'avui, ja no em serveixen. Això suposa un 40 % del dossier. Ara em cal buscar a corre-cuita els nous textos, afegir-los al dossier o fotocopiar-los perquè els alumnes els tinguin... Un desgavell de cal déu, amb la despesa que se'n deriva.

És inadmissible i inacceptable. Així no podem treballar. I després volen que millori "la qualitat" de l'ensenyament a casa nostra. Modifiquen la llei cada dos anys, ens instal·len un miler de barracons, ens redueixen les hores i ens canvien els textos sobre la marxa... Improvisació i desorientació. Això és tercermundista i molt poc seriós.

Per tot plegat, des d'aquest blog, demano la dimissió (o destitució) del coordinador de filosofia de les PAU.

(S'agraeixen les adhesions)

14 comentaris:

gulchenruz ha dit...

Tens el meu suport, cosa que no crec que serveixi. Tot i que diria que les PAU del 2009 son força llunyanes i crec que tens temps suficient de redreçar la situació, mentrestant continues amb el programa previst que no els hi farà mal saber-lo. Crec que en 1 setmana o 15 dies a tot estirar ja ho tindràs tot sol·lucionat.

I en conya, tant per tant demana la dimissió del presi.

Anònim ha dit...

dimissió dimissió

Anònim ha dit...

A la llista de correu per als profes de filosofia Filolist
http://groups.google.com/group/filolist
ho van dir fa messos! Apunta-t'hi
http://phobos.xtec.cat/forum/viewtopic.php?p=5963&sid=e6175f598d923000264e701fe06be582
De totes maneres hi ha hagut molta desinformació al respecte del canvi dels textos de selectivitat.
Si demanem la dimissió el canvi pot ser pitjor.

Anònim ha dit...

Demanes la dimissió o la destitució?

ambros ha dit...

Igual et serveix: els canvis en qüestió es van anunciar públicament en les reunions que es convoquen amb tots els professors de secundària des de la coordinació de les PAU, reunions que van tenir lloc els mesos de MARÇ i d'ABRIL (segons la zona) de 2008, això és, força abans d'acabar el curs 2007-8. Sort amb el curs.

Ambròs Domingo

Toni Ibañez ha dit...

Agraeixo totes les vostres informacions, però el cas és que jo me n'he assabentat avui. Els professors no sempre podem assitir a les reunions que es convoquen, i les vegades que hi he anat érem 4 gats. I la resta què? Està clar que alguna cosa ha fallat. Dimissió destitució, tant se val. Anirem fent nyaps i campi qui pugui.....

Anònim ha dit...

Es va dir en reunions convocades a l'efecte pels coordinadors de les diverses zones. El que passa és que va ser un divendres a les set de la tarda. Consulta el teu coordinador de zona de les PAAU ... si és que el trobes en aquestes dates.

Ramon

Ramón ha dit...

No, si us plau, més canvis no. Tot i el fallo, ja m'està bé aquest.

enricgil ha dit...

Hola, Toni:

Jo em vaig assabentar el 30 d'abril, en una reunió en un institut de Sants. Molts no van poder assistir-hi perquè era vigília de pont. Em vaig trobar altres companys el dia de les PAU i tampoc no ho sabien.

Molta desinformació. Els filòsofs ja no som res...

Una abraçada.

R.S. ha dit...

Jo vaig tenir el mateix ensurt fa un parell de mesos, afortunadament amb
temps -pels pèls- de retirar el llibre de lectures que havia posat per
aquest curs. Però, tot i el fallo, si us plau, més canvis no, ja m'està bé
l'actual coordinador, que a més penso que se'n surt bé

Susanna Sigiran ha dit...

A Sentmenat, Vallès Occidental, no ens ha arribat ni això !

Susanna

Anònim ha dit...

A Girona no es va fer cap reunió, ho sé perquè ho he preguntat a diversos professors de filosofia que sempre van a les reunions que es convoquen.
El que van fer des de la Universitat de Girona va ser enviar un correu electrònic el 9 de juliol als instituts. Ho sé perquè al setembre quan vaig tornar a l'institut me la van donar.

Manel Ferran ha dit...

Sens dubte, pots comptar amb la meva total adhesió. Total i absoluta. Ens manen (que no governen) una colla d'indesitjables, una colla d'enemics de la "res publica". I callo perquè el rosari seria enorme....!

Anònim ha dit...

Tira dels següents links i tindràs la feina feta. Per al 'Fedó': http://www.alcoberro.info/planes/fedo0.html (impressionant!)

Per a Descartes: http://www.alcoberro.info/planes/novetat.htm (suposo que en construcció!)

Els que en saben, en saben!