22.1.10

Les primeres flors dels ametllers

He deixat sis exemplars de la meva darrera novel·la al despatx de la regidoria de cultura d'un poble proper. La il·lusió pels premis no s'estronca tan fàcilment. He passejat vora mar amb ella, ens hem fet fotos, hem dinat, hem rigut, hem oblidat el passat perquè el passat no porta enlloc. El passat només és un pròleg. He vist les primeres flors dels ametllers. He intuït la primavera. Tornant per l'autovia, he apagat la ràdio per a escoltar el silenci. A l'altura de Cervera m'he adonat que era feliç. Al pàrquing he trobat els veïns. Hem pujat junts a l'ascensor. M'he posat el pijama. He menjat dues mandarines. M'has trucat per telèfon. Hem fet plans. Si no ens sedueix el futur no val la pena viure. Dins el llit he recordat la flor de l'ametller: trèmula, límpida, evanescent. I m'he adormit com un nen.

3 comentaris:

Joan Arnera ha dit...

Bonic!

Arcangelo ha dit...

Hmmmm... Mollerussa? És un bon premi. No sé si té ressó, però et pots endur una bona picossada. Jo vaig estar pensant en presentar-m'hi, però trobar temps enmig de tot per a polir i rematar alguna novel·la em sembla impossible.

Boniques Ray Ban de color turquesa... no sé perquè jo m'he quedat amb aquesta imatge de felicitat :-).

Toni Ibanez ha dit...

Amic, veig que no se te n'escapa ni una. No, no són Ray Ban, sinó unes simples ulleres baratetes plegables... És la model, la que val. ;)