10.1.14

Una dècada


El passat 1 de gener va fer 10 anys que vaig obrir el primer blog: Tros de Quòniam. Sembla mentida que hagi passat una dècada, però ha passat. Això és molt de temps a la xarxa. Aquell primer blog era un experiment en tota regla. El recordo amb entranyable tendresa. Per bé i per mal, va fer forrolla. El Big Bang va durar 2 anys. A les acaballes de 2005 el va succeir Entrellum, que és on esteu llegint ara, un blog que dura i dura i dura... 

Sumant els dos blogs (i deixant de banda altres blogs apòcrifs que van ser encara més experimentals i efímers), el balanç en xifres d'aquesta dècada blogològica és el següent:

10 anys
 3.000 posts
500.000 visites
12.000 comentaris

Suposo que tota aquesta feina(da) és una "obra"; no pas una obra en el sentit clàssic del terme, és a dir, un corpus de llibres de paper (que també en tinc), sinó una obra ciberliterària feta virtualment amb les eines que ens ofereix el segle XXI. Com es valori tot això o qui ho valori no és assumpte meu. Aquí està i aquí ho deixo. És el meu regal al món. Allò que està fet, fet està.    

Val a dir que segueixo fidel a Blogger. Gràcies Mr. Blogger!!! (si te'n vas a fer punyetes m'ho esborraràs tot...). Després dels anys, continuem al capdamunt dels rànquings: Alianzo* Gràcies també a vosaltres, entrellumaires, que passeu per aquí i feu un cop d'ull. Tots som la Catosfera. Alguns han fet figa i ara només són un enllaç trencat; altres (tossuts com jo) no han deixat de bloguejar. Una abraçada immensa a tots. 

Una dècada! Marededéu. Quantes coses hem viscut. Com hem canviat. I la idea bàsica persisteix: Aspirem a la llum a través de les ombres de les paraules... Quina quimera, oi?

Alianzo Rank de Cataluña
* PS: Estic flipant amb Alianzo. En aquest moment em concedeix 5 estrelles amb una puntuació de 86. Això em situa el número 7 del global mundial (de 28.865), el número 3 d'Espanya (de 14.681) i el número 1 de Catalunya (de 3.010). Flipo!

7 comentaris:

Isabel H. T. ha dit...

Muchas, muchísimas felicidades!
Va mi afecto.
Paz...

Francesc Puigcarbó ha dit...

enhorabona pels deu anys, aqui encara no hem fet figa.

salut

Salvador Macip ha dit...

Moltes felicitats. Ets el veterà dels veterans (i ja em tornes a guanayr a l'Alianzo...)

Toni Ibanyes ha dit...

Gracias & Gràcies

Salut i pau per tots dos (i les figues sempre molles...)

Toni Ibanyes ha dit...

Salvador, thanks a lot. No et pensis, n'hi ha de més veterans encara, com el Flux de Jaume Subirana (since 2003). Sobre el up&down de l'Alianzo no sé què dir-te, no sé quins algoritmes usa, i aquests últims dies fa uns canvis molt estranys. Jo no tinc agent literària, però el meu Community Manager és un crack...



Salvador ha dit...

Moltes Felicitats d'un altre blocaire que encara també segueix publicant, i amb il·lusió... Una abraçada

Toni Ibanyes ha dit...

Sí, sí, amb tants salvadors estem salvats! Recordo aquella xerrada a la seu d'Òmnium després de la qual fas decidir fer-te blogaire... Que no decaigui la il·lusió. Don't stop! GRÀCIES!