13.11.09

Sis mesos

Avui fa sis mesos, sis mesos justos que vaig fer un triple salt mortal sense xarxa, un gir de 180 graus que em va catapultar físicament i metafísicament a les antípodes. El viatge més al.lucinant de la meva vida. Un viatge fins al fons de mi mateix, és a dir, fins a la buidor més absoluta. Mort i Resurrecció. Metanoia. Metamorfosi. Ho puc contar de pur miracle. Encara estic convalescent. No és fàcil capgirar la teva vida d'un dia per l'altre i, damunt, sortir indemne. M'he divorciat, he tornat a les arrels, he escrit més que mai (una novel·la i un parell de poemaris). Sis mesos sembla molt temps, però les ferides encara supuren. El més curiós és que ja ho havia anticipat fa dos anys i mig en un post premonitori...

Després de 45 anys tinc la sensació de tornar a començar, d'aprendre de nou, com si el passat ja no em servís, com si tot hagués estat Un Gran Error... Direu que exagero i que l'experiència sempre compta, però no puc deixar de sentir-me així, com un nen que fa tentines i somia el futur amb il.lusió... Diria que sóc "un home nou", si aquesta afirmació no pequés de candidesa i de retòrica...

Avui és dia 13. Jo no era gaire supersticiós fins que va arribar el fatídic i funest 13 de maig de 2009, fa justament sis mesos, mig any. Des d'aleshores, la meva vida es divideix en dues parts: abans i després d'aquesta data. Hi ha un tatuatge indeleble que així ho corrobora. Tangata Manu. L'Home Ocell. Vogelfrei.

No sé què vindrà demà. Només sé que no hi ha marxa enrere i que dubtar no serveix de res. Només sé que continuaré escrivint. És el meu destí. No tinc escapatòria.

5 comentaris:

Arcangelo ha dit...

L'experiència hi és, d'això no se'n dubta! El problema pot raure en que potser 45 anys d'experiència han estat destinats a cometre errors, tot i que, a pesar dels girs de la vida, és molt difícil qualificar sense relativisme una vida d'error: és massa plural.

Toni Ibanez ha dit...

Lo més curiós, amic, és que gràcies a tots aquests "errors" del meu passat ara puc gaudir d'una lucidesa superior i d'una felicitat més nítida. O sigui, que sense aquests errors no seria on sóc i no seria qui sóc. És un sentiment ambivalent.

arcoiris ha dit...

Seis meses
uno manásico
y lo demás NEBELZONE

entendí algo de tu elegia en catalán - nadie te entenderá mejor que tu amiga siria...

RDC ha dit...

A fer coses interessants, doncs...

Toni Ibanez ha dit...

Liebe,

Meine NEBELZONE ist Hier.

Du hast eine gute automatisch Übersetzer (Google Traductor) auf der rechten Seite.

Ich bin zufrieden mit dein Kommentar!

Aber einmal ist keinmal...

Küsschen