20.6.07

Gràcies per llegir-me (i fer-me cas)

Malgrat que els comptadors (1, 2, 3) aporten molta informació, mai no saps exactament qui et llegeix. Els lectors més fidels, sens dubte, són els enemics. Aquests no fallen mai. Potser la paraula enemic és un pèl forta, ho reconec; deixem-ho doncs en adversari, rival o contrincant.

A continuació us proposo un exercici que demostra que el que escrius pot tenir certa transcendència, fins al punt de fer canviar un titular...

La captura de pantalla del dia 14.06.07 (18:31 h) del web d'ERC de Vallromanes era aquesta:

Fixeu-vos en el titular:

Dos dies després vaig publicar un post titulat Vallromanes 16.6.07 en el qual al·ludia a aquest titular:

Avui he tornat a entrar al web esmentat i, oh sorpresa, em trobo que han canviat el titular de la notícia. Ara hi posa:

La resta del text l'han deixat igual. Digueu-me perepunyetes, però no, amics, no és el mateix dir "pacten prendre" que "impedeixen que governi" (ara no entraré a discutir la dubtosa correcció ortogràfica d'ambdues expressions). El matís aquí és molt important. ¿Han canviat el verb del primer titular després d'adonar-se que era una bajanada? Diuen que rectificar és de savis. Quin és l'antònim d'obtús? Jo encantat de què em llegeixin i encara més encantat de què em facin cas.

9 comentaris:

David Ricart i Miró ha dit...

Antoni,

CiU no és el meu enemic, tu no ets el meu enemic, malgrat vagis pel món dient el que dius de mi, ni així aconsegueixes ser el meu enemic. CiU no és l'enemic d'Esquerra.
Estic totalment d'acord amb la paraula adversari (i hi afegiria polític) per qualificar la nostra relació.
La teva manca de modèstia t'ha traït; no hem corregit el titular pels teus escrits, ho hem fet perquè ens ho havia demanat per correu electrònic una altra ciutadà de Vallromanes. Però és evident que calia rectificar-lo i com bé dius: rectificar és de savis. A veure si t'apuntes a la saviesa rectificadora i canvies d'enemic.

Josep Sagarra ha dit...

Veí Toni. Jo et llegeixo i com faig amb tot allò que trobo encertat miro d’aprendre quan una cosa que veig es correcte.

Per una altre banda quan alguna de les coses que veig no m’agraden miro de cometre els mateixos errors i a vegades fins i tot ho comunico a l’autor.

Com saps l’autor pot acceptar o no la proposta, i encara que rectifiqui publicar el post o no.

Salutacions.

Josep Sagarra.

PD. De l’ús de les imatges propietat de l’ajuntament per a actes culturals o activitats esportives no tinc res a dir.

Anònim ha dit...

De Francesc Masip

Estimat AMIC Toni

No m’importa que t’apuntis “el punt” com és diu vulgarment. Només dues reflexions perquè el teu triomf no sigui tant contundent.

Dins el grup van ser molts que no van estar d’acord amb aquest titular, i es va canviar precisament per això, no perquè tu ho diguessis.

Segon: Quan es parla de “prendre” en una cursa electoral o esportiva, no es fàcil substituir aquest “prendre” per “robar”. El Madrid ha pres el liderat al Barça en la penúltima jornada. És un clar exemple de titular que desgraciadament em llegit últimament.

Tenia el títol el Barça; no. L’hi va ser robat; no. Qui estava millor posicionat per ser alcalde a Vallromanes?. Doncs aquell que en minoria podia ser alcalde.

Ho sento però en aquest cas “prendre” no és “robar”.

En una cosa tens raó, jo com a mínim et llegeixo. Tot i que em costa molt escriure en el teu blog tant cridaner i volgudament tendenciós.

tonibanez ha dit...

COLLONS, AIXÒ HA ESTAT UNA RESPOSTA MASSIVA, NOMÉS FALTEN LA NÚMERO 2 I EL NÚMERO 3 I LA RESTA D'ACÒLITS (PÀMIES, GOMARES, GARCIES, ROBBINS, AND SO ON). Responc:

1- David,

a) Escrius: "malgrat vagis pel món dient el que dius de mi" ¿? Què he dit jo de tu? Mai no he posat el teu nom enlloc. De què m'acuses? Ja anem malament...

b) La meva manca de modèstia és quelcom prou conegut a la catosfera i fora d'ella. Lo del correu electrònic no m'ho empasso. A més, es contradiu amb el que afirma més avall el número 5 de la teva llista.

c) El meu problema no és identificar quins són els meus "enemics", sinó trobar enemics que estiguin a la meva altura.

2) Josep,

a) Avui m'he llevat de filis i he publicat els vostres comentaris. La majoria de comentaris que rebo últimament són insultants. Gràcies per no insultar-me.

b)Sobre la P.D:L'autor de les imatges que esmentes ens va concedir el vistiplau sense problemes. Tema tancat.

3) Francesc,

a) Aquest AMIC en majúscules el trobo un xic hiperbòlic.

b)El teu segon paràgraf contradiu la versió del vostre cap de llista. Tu escrius: "Dins el grup van ser molts que no van estar d’acord amb aquest titular, i es va canviar precisament per això". Ell escriu: "no hem corregit el titular pels teus escrits, ho hem fet perquè ens ho havia demanat per correu electrònic una altra ciutadà de Vallromanes". EN QUÈ QUEDEM??? Ho vau decidir vosaltres en assemblea o va ser motivat per un correu electrònic d'un ciutadà? Ara em respondreu que per ambdues coses. Pos vale. Tema tancat.

c)Comparteixo en part les teves disquisicions semàntiques sobre el "prendre" i el "robar", i el símil amb la lliga de futbol. Observa: El Barça va guanyar l'últim partit marcant 5 gols, però va no li va servir de res perquè va perdre la lliga. El Madrid, en canvi, va guanyar l'últim partit només per 3 gols i això li va servir per a guanyar la lliga. Si substitueixes "gols" per "regidors" i "lliga" per "govern" tindràs un clar paral·lelisme del que ha passat políticament a Vallromanes.

d) Cridaner i tendenciós? Són adjectius massa suaus per al meu gust.

És un orgull que em llegiu i encara més orgull que em comenteu.

Ja us aviso que aquest és l'ultim post sobre política (local i general) que faré en molt de temps. N'estic una mica saturat. Necessito vacances.

Bon estiu a tothom!

Josep Maria ha dit...

Tractant de ser Llest i/o Agut, Toni el link que hi ha al post de " Qui genera la crispació? " espero no estigui suggerint que MxV-ERC te alguna cosa a veure, doncs la veritat és que varem estar parlant i dient ahir mateix que això és un acte totalment penós i inadmissible.

Cordialment.

David Montilla ha dit...

Quina llàstima, ara que això s'animava...

tonibanez ha dit...

Josep Maria,

No, no, en absolut. He posat l'enllaç a la pintada per denunciar aquesta pràctica abominable. De fet, és la segona vegada que la fan al mateix lloc. Jo col·lecciono pintades. De Vallromanes en tinc un munt. Ara feia dies que "el pintor" estava aturadot. Sabem qui és. Algun dia l'enxamparem in fraganti.

David Ricart ha dit...

No hi ha cap contradicció. Rebem un correu -educat- demanant la rectificació i ho parlem a la reunió on tothom opina que cal canviar el verb. On és la contradicció?
D'altra banda, celebro que facis unes vacances de comentarista polític i així poguem gaudir dels relats de les teves excursions pel nostre entorn verd, petit i tranquil.

Valldalbaidí ha dit...

He llegit el teu llibre Oracle imminent, i per ell he arribat al teu bloc.
Endavant!