22.6.07

Nació.catosfera

Un missatger em porta un paquet que conté el llibre de Saül Gordillo Nació.cat. L'obro de pressa i, quan arribo al Sumari, comprovo que SG ha titulat tota la segona part del llibre CATOSFERA. I no solament això, sinó que ha tingut el detall de cloure'l (pp. 123 i 124) amb aquesta mateixa paraula tot fent esment de la meva humil i miserable persona...

Avui em llegiré el llibre tranquil·lament i, segons com, en faré una ressenya...

18:27 RESSENYA

El llibret està bé fins a la pàgina 69. Vull dir que la primera part ("Revolució.cat") és molt llegívola perquè ofereix un relat ben estructurat dels fets i dels seus protagonistes. Sobta trobar-te Montilla pel mig i la intervenció providencial de La Caixa. El problema del llibre és la segona part (titulada genèricament "Catosfera"-la paraula ja havia aparegut abans a la p. 63-) i la tercera ("L'explosió dels blocs"). De la p. 69 en endavat trobem una amalgama, un poti-poti de coses, un allioli mal lligat. Sembla més un catàleg que una altra cosa. Suposo que, amb el temps, hi haurà estudis més rigorosos i profunds, però Nacio.cat acompleix el seu objectiu didàctic malgrat ser una obra feta amb urgència. Em quedo amb la llista dels noms, persones que han lluitat per aquesta triomf col·lectiu.

A mesura que avançava en la lectura, se m'ha acudit una PROPOSTA: hauríem de canviar la data de la Diada Nacional de Catalunya; en comptes de celebrar-la el dia 11-S (commemoració d'una derrota), a partir d'ara l'hauríem de celebrar el dia 16-S (commemoració de la victòria.cat).

NB. Em sembla fatal que s'ignori la denominació de blog i s'opti per bloc. A la penúltima línia de la p. 112 hi ha una errata: on hi posa "Intenet" hi hauria de posar "Internet" (s'han menjar una erra).

1 comentari:

Roi ha dit...

quina mania amb aquest garciamarquisme del "blog"! hi ha unes normes i s'han de respectar.
Si tothom escriu com li surt dels collons serà un caos i...la fi de la llengua catalana.
Tingui sentit o no, es va dir "bloc" i ja està.

Suposem que a mi no m'agrada l'ela geminada, l'he de suprimir als meus escrits i començar una ridícula revolució?????