23.3.07

Crònica de la taula rodona a OC

El que, inicialment, havia de ser una conferència de Saül Gordillo es va convertir en una taula rodona (bé, la taula era allargada, no sé per què li'n diuen rodona, mai no he vist una taula rodona quan he assistit a taules rodones) amb tres ponents: Marc, Daniel i servidor. Moderava Roger Buch. Era la primera vegada que visitava la seu d'OC. El públic: majoritàriament gent gran, socis fidels i incombustibles d'Òmnium. Alguns joves, empleats de la institució i també bloggers. No gaires. Ens costa sortir de casa, abandonar el magnetisme de la pantalla, fer acte de presència, desvirtualitzar-nos. Conec Francesc Puigcarbó, que diu que té 9 blogs! (no us perdeu la seva crònica). Un altre bloguer identificat: Guillem Carbonell. Un parell de iaios que clapen. El somicaire de la primera fila em deprimeix. Sobre la marxa, decideixo escurçar el meu parlament i ser didàctic. En Marc insisteix en la revolució que suposa el Web 2.0, sobretot per al món de l'empresa i la política. En Daniel se centra en la catosfera política (aquí la seva crònica). Jo faig el contrapunt amb una autocrítica dels blogs tot subratllant el seu vessant més literari. Parlem massa de política. Recalco que els blogs poden servir per alguna cosa més que per a la propaganda partidista. Al torn de preguntes veig que, per sort, alguns no s'han adormit; fins i tot un home gran del públic (que em recorda Juan Ramón Jiménez) confessa que ha obert el seu propi blog: Sorrobloc. El millor de la nit: haver conegut Marc Vidal. Resulta que som gairebé veïns. (Collons, acabo de comprovar que ara mateix ha postejat la seva crònica, cabró, se m'ha avançat! Per ben poc). En Marc em va causar molt bona impressió. Ell es referia més a la iberosfera mentre jo em vaig cenyir a la catosfera. Em quedo amb l'escena final dels quatre bloguers davant el portal d'Òmnium xerrant una estona abans d'acomiadar-nos. 9 euros de pàrquing. La lluna: una ungla retallada, un gronxador de plata. Els blogs: aquest desfici que ens ha robat l'ànima.

7 comentaris:

Marc Vidal ha dit...

el insomni idiopàtic de vegades dona avantatges si més no... ara ja quedà pendent un dinar o sopar o un coffeeblog

Per cert, el meu pàrking 12 Euros de “l’ala”.

Francesc Puigcarbó ha dit...

parquing 8.30€, hi un aque tu i jo sabem te un repte triangular.

salut i versos

moz ha dit...

Jo no és que no em vulgui desvirtualitzar, però viatjar a Barcelona en dia laborable per a assistir a una taula rodona suposa un esforç considerable...

Enric Gil ha dit...

M'hagués agradat molt venir, però tenia obligacions indefugibles. Serà un altre dia...

Gran reflexió blogològica en els darrers posts. Felicitats!!!

SorroBloc ha dit...

Toni, si em permets...
Sóc aquell home gran del públic que et recordava Juan Ramon Jiménez...
M'he quedat francament sorprés quan he vist que em citaves en la teva crònica de la taula rodona d'ahir a Omnium. I més sorprés encara quan veig que has identificat el meu bloc: Sorrobloc.
Puc preguntar-te com ho has aconseguit, ja que jo no sóc gens conscient que digués el meu nick ni el meu nom, per cert Salvador Sorrosal, per si tens curiositat.
El que sí que vaig fer va ser, en arribar a casa, afegir una petita nota de l'acte al meu bloc i comunicar-ho a la meva filla per tal que el llegís. Una mica per fer pràctiques.
Finalment et volia demanar un favor. Com es fa per afegir els enllaços (links) que veig a la dreta dels vostres blogs que et porten a obrir altres notícies o comentaris anteriors?
Ja veieu que encara que jo em sento jove d'esperit, l'edat no enganya i els meus 66 anys fan que algú com vosaltres vegi una persona gran. Sàpigues però, que el meu esperit curiós, tafaner, ha fet sempre que m'interessi per totes les noves tecnologies. No en va a la meva darrera feina, ara estic feliçment jubilat, em deien "el maquinetes"... i sempre havia d'ajudar tothom amb temes informàtics.
Perdona el rotllo, una abraçada i content d'haver-te conegut.
Aclareix-me, però, el misteri de com m'has descobert.
Gràcies

tonibanez ha dit...

Salvador:

He descobert el teu bloc aquí: Technorati. Només cal que posis l'adreça del blog a dalt (Search for) i et surten els blogs que t'enllacen. També ho puc saber pel comptador el qual m'indica des d'on han entrat els visitants.

Per a posar els enllaços a la dreta del blog has d'anar a la Plantilla (Template) i afegir-los allí... Per mail t'explico amb més detall el que vulguis.

tonibanez@hotmail.com

Un plaer.

Natàlia ha dit...

M'hagués agradat assistir a la taula rodona, però anar a Barcelona la tarda d'un dia laborable no sempre és fàcil de combinar amb els estudis. Si en feu alguna altra intentaré assistir-hi, segur! Gràcies per l'enllaç, Toni. I sí, ja sóc major d'edat jeje
Felicitats per la teva tasca com a blocaire!