3.9.07

Instituts

Matí a l'institut. Retrobament amb els companys. El director s'ha deixat la barba. Moltes cares noves, fastigosament joves. Han posat més reixes al pati. Han pintat totes les aules. Han instal·lat més ordinadors (ja en tenim més de 200!). Diuen que faran una zona wifi al bar i a la sala de profes. Primer claustre. Començarem les classes el dia 17...

Visito el nou institut de Vilanova del Vallès. Enguany comencen 1r. i 2n. d'ESO. Com a l'IES Marta Mata de Montornès, tot són barracons (l'eufemisme obliga a dir mòduls prefabricats). Allí em trobo l'Oriol Safont, alcalde de Vilanova, i xerrem una estona. Li dic que hauríem de connectar Vallromanes i Vilanova amb el carril bici. Nosaltres ja n'hem fet un tram, però ells han potenciat més les zones peatonals. Mentre parlem, arriben dues mares preocupades, una de Vilanova i una altra de Vallromanes, perquè volen saber si tot estarà a punt, si hi haurà transport i menjador per als seus fills... Les deixo amb l'alcalde, engego la moto i me'n vaig.

No patiu, mares, que l'educació catalana és capdavantera. Això diu molt d'un país. M'agradaria saber quan mòduls prefabricats hi ha als instituts de la resta de la península ibèrica. Alguns encara pensen que la qualitat de l'ensenyament s'implementarà (verb que ara usa molt l'equip directiu) incrementant el número d'ordinadors al centre. ¿Sabeu què fan els alumnes quan tenen un ordinador davant? Van al You Tube, al votamicuerpo.com o al messenger directament.

Benvinguts al curs 2007-2008!

3 comentaris:

Blai ha dit...

Ací baix al País Valencià també estem servits de barracons.
Jo vaig fer 3r i 4t d'ESO en un institut de llanda i puc dir que qualsevol dia assolellat de juny la calor allí dins era insuportable i del fred a l'hivern no cal ni parlar-ne.
Pel que fa a les direccions més concorregudes a les aules d'informàtica t'has deixat aquesta:
http://www.flashgames247.com/
Quina llàstima de pa...

Vinga, salut!

josepmanel ha dit...

Jo vaig fer el batxillerat a un mòdul prefabricat que encara ara, després de 24 anys! està en ús, apedaçat i tot. Si et pica la curiositat sobre el que et dic et deixe ací un enllaç interessant: http://nouinstitut.bloc.cat/

Anònim ha dit...

Barracons = trintxera