21.11.07

Un regal de Marc Vidal

FELICITATS TONI!

5 comentaris:

Salvador ha dit...

Algú em pot explicar com es calcula això de les autoritats a Technorati...?
En funció de què es valora?
Sóc encara molt nou en aquest món i no acabo de percebre com funciona.
He vist que al meu Bloc li posa el núm. 3...
Vol dir que començo a pujar en el ranquing??
Gràcies a l'avançada a qui em pugui informar mínimament

tonibanez ha dit...

Salvador, jo tampoc sé ben bé com va. Crec que valoren els enllaços que t'han fet altres blogs. No sé si tenen en compte el número de visites. Segur que el Marc t'ho explicaria millor que jo. Salutacions.

Marc Vidal ha dit...

posem el cas d'Entrellum com a exemple:

Authority: 100 (hi ha en aquest moments 100 blocs que enllacen a qualsevol part del bloc Entrellum). Perill! A mida que tens molts enllaços i autoritat, alguns blocaires t'esborren dels seus enllaços per no ajudar-te a pujar (ja veuràs). Per cert Technorati considera un bloc un document web que s'actualitza com a mínim un cop per setmana, per lo que aquells blocs que t'enllacin i no siguin acutalitzats deixaràn de ser part de la teva autoritat i pot baixar. És important que els enllaços siguin de gent qualificada. Google per exemple dona una nota a segons quins blocs i el ranking de blocs que preparen es regeix per uns principis d'influència més complexos i que no tinc clar a que responen encara.

blog reactions: 999 (hi ha 999 mencions al bloc Entrellum, incloses les webs que no són blocs), de tant en tant hi ha una auditoria que repasa bé aquest fet, fot por perque et pot llescar 100 o 200 enllaços d'un dia per l'altre. Aquest te trampa. Per exemple, si poses una foto teva al teu bloc i li incorpores un enllaç, aquest suma en reactions però no en autority. Per això Technorati només valora la autoritat i el fet de les reactions és a nivell informatiu

Rank: 66,360 Posició MUNDIAL en el ranking de blogs. Estar per sobre del 100.000 és considera un bon estadi, per sobre dels 50.000 un nivell d'audiència fidel, per sobre dels 10.000 entres en una cosa que s'anomena Top10k i entres en una espècie de club que t'informa i et promociona endogàmicament. És molt difícil mantenir-se (jo vaig ser-hi un parell de mesos amb un nivell màxim de 7889!!, però és insostenible). Tinguem en compte que cada dia es generen al món 120.000 blocs nous que s'incorporen al ranking que ja té més de 100 milions de blocs.

Espero haver ajudat!

Marc Vidal ha dit...

una coseta més, amb technorati hi ha un petit problema per culpa dels dominis i de la interpretació que fa.
Per exemple, si busquem la meva autoritat posant www.marcvidal.cat/marcvidal surt que tin 64 aut. però si posem www.marcvidal.cat surt 428, això es per culpa de donar-te d'alta inicialment de manera errònia.

Salvador ha dit...

UuFfff...
Super explicat, i gràcies, encara que ho trobo massa complicat i no em vull amoïnar ara per aquest tema. Simplement que sempre tinc curiositat per esbrinar tot allò que és nou i m'agrada saber com funcionen les coses.
Gràcies a tots dos, Toni i Marc