1.5.07

Lleidatanitat

Benvolgut Toni,

Ha estat una sorpresa trobar la teua poesia a internet en un moment que buscava escriptors nascuts a Lleida. Abans de posar-me a buscar a l'atzar, no sabia res de tu.

I d'una cosa vaig a l'altra, perquè et vull comentar una idea que té a veure amb la poesia. M'explico: aprofitant que enguany Lleida és la Capital de la Cultura Catalana, des de l'IES Samuel Gili i Gaya (de Lleida) --que és on treballo--, hem pensat d'aportar alguna cosa a aquesta efemèride. Per això m'ha semblat que podia ser interessant de fer un recital poeticomusical amb poemes d'autors i autores lleidatans (nascuts a Lleida o especialment vinculats a la ciutat). Es tracta que cada autor em digui un poema seu que li agradaria que fos llegit per alumnes del nostre institut el dia 24 de maig al matí a l'Auditori de Lleida (la recitació aniria acompanyada de música que també interpretarien alumnes de l'institut). Si la idea et sembla bé, t'agrairia que m'enviessis aquest poema que et demano.

De tota manera, i després de llegir algunes de les coses teues que hi ha a internet, vaig anar a comprar "Una certa penombra", el vaig llegir i després vaig localitzar --també per internet-- la teua veu recitant una bona part dels versos d'aquest llibre. Personalment, m'han agradat les pàgines 51-54 i 22-24. No sé si tu triaries també algun d'aquests fragments per a l'activitat del dia 24; en tot cas, ja m'ho diràs (i si no --com et deia abans--, me n'envies un).

Gràcies,

Miquel Viladegut (professor de llengua catalana i literatura IES Gili i Gaya)

1 comentari:

Jean Robur ha dit...

Benvolgut Toni:
Et recomano aquesta poetessa lleidetana: Rosa Sereu. Aqui tens la seva pàgina web, on hi han poemes

http://videopoesia.bloc.cat/

Salutacions gironines.

Jean Robur.