5.10.07

Despotisme il·lustrat

Ple de l'Ajuntament. Cinc hores de duració. En un moment determinat, fruit de la inexperiència política i de l'abrandament hiperbòlic, un regidor de l'oposició acusa el Govern de viure al segle XVIII i d'actuar com el despotisme il·lustrat. L'acusació, gravíssima, no és pertinent i resulta absolutament inadmissible en el si d'un consistori democràtic del qual el regidor acusador forma part. A l'hora de les preguntes del públic, m'adreço al regidor i li recordo que estem al segle XXI i que, sortosament, vivim en un règim democràtic. Li prego al regidor que retiri públicament l'acusació. Ell s'hi nega. S'acaba el ple. Consta en acta.

Ja n'hi ha prou
(Partal segueix inspirat)

6 comentaris:

francesc masip ha dit...

Cada matí, mentre prenc un deliciós cafè amb llet que jo mateix em preparo i mentre es fa de dia a Vallromanes i a la resta del país, hem dedico diàriament a llegir notícies i blocs, avui l’hi he dir que el seu ha estat el primer que he obert, les raons són òbvies.

Difícilment ens posarem d’acord i tampoc es qüestió de repetir uns arguments que ja vaig comentar ahir. Tant sols voldria afegir una cosa que per falta de reflexes no vaig dir-li ahir quan em va dirigir el seu furibund comentari:

“em sap greu que es senti vostè molest per un comentari retòric d’un polític novell, un comentari que tant sols vol expressar una idea que el nostre grup municipal va repetint cada dia, i és que el govern municipal no està per la participació ciutadana.

La hipèrbole, vostè ho sap, perquè amb tota seguretat domina millor el llenguatge que jo, és una figura de la retòrica tant lícita com la ironia, la paradoxa o la metàfora que també es van fer servir en el ple d’ahir.

Per últim i amb això dono per tancada la polèmica, l’hi agreixo el to del seu comentari en el blog i reitero que ningú s’ha de sentir molest, la meva comparativa era una crida més a la reflexió, i si serveix perquè algú obri un llibre d’història, més que hem guanyat.

Atentament.
Francesc masip

David Ricart i Miró ha dit...

Malauradament no consta en acta, perquè s'inicien les preguntes del públic quan l'alcaldessa dóna per acabat el Ple i marxa el secretari.
D'altra banda, celebro que s'hagi afegit als que defensem la necessitat de fer els plens mensuals.

tonibanez ha dit...

Sr. Ricart, consta en acta el que va dir el Sr. Masip en el ple mentre el secretari hi era present. No consta, en canvi, la meva intervenció posterior com a públic. El Sr. Masip va utilitzar l'expressió DESPOTISME IL·LUSTRAT en una de les seves intervencions plenàries per a referir-se a l'acció del govern legítimament democràtic. No em val que digui que és una metàfora o una hipèrbole... Li vaig oferir l'oportunitat de rectificar i la va desestimar. Per tant, constarà en acta el que ell va dir. I en vull una còpia.

David Ricart i Miró ha dit...

Un cop acabat el Ple, diversos assistents aplegats en un tertúlia postple coincidien a opinar que el regidor Francesc Masip realment s'havia excedit en les seves paraules "despotisme il·lustrat".
Opinaven que amb una sola paraula n'hi havia prou (despotisme) per definir l'actual govern després de veure l'espectacle de manca de coneixements de l'alcaldessa i dels regidors del govern.

tonibanez ha dit...

Sr. Ricart, no esperava menys de vostè. El darrer paràgraf del seu darrer comentari (malgrat que faci veure que parla en nom d'unes altres persones) el deixen ben retratat. Per si algun ingenu encara es feia il·lusions, aquest paràgraf demostra sense màscares quin és el veritable tarannà del cap de l'oposició. Segons ell, aquest govern és despòtic i els seus membres una colla d'ignorants. Perfecte.

En aquest blog no acostumem a publicar comentaris insultants, però aquest cop hem fet una excepció. Llibertat d'expressió. Si vostè considera que aquesta és la millor manera de fer política, endavant.

Li reprodueixo a continuació un text que vaig escriure en aquest blog el dia 16.6.07:

Qui sembra vents, recull tempestats

MxV-ERC faria bé de reflexionar sobre les causes que l’han portat fins aquest atzucac. El seu característic modus operandi, la seva actitud sistemàticament agressiva carregada de crítica virulenta i destructiva, sovint basada en mentides i demagògia barata, entre el victimisme i el patetisme, només ha servit per atiar la crispació i dinamitar tots els ponts de diàleg amb la resta de formacions de manera que (talment el PP) s’han quedat aïllats políticament. Així no es pot anar pel món. S'ho han jugat al tot o res i els ha sortit RES (3+3=6 / 5+0=0). Aquest estil kamikaze de fer oposició és el que ara els condemna a seguir opositant 4 anys més. I no es tracta d'aspirar a la majoria absoluta, sinó de tenir menys rauxa i una mica més seny, perquè la política no és un show on tot s'hi val a qualsevol preu. Tanmateix sembla que no han après la lliçó i segueixen amb la seva dinàmica obtusa que els porta a escriure bajanades com aquesta: iVall i CiU pacten prendre l’alcaldia a MésxVallromanes-Esquerra. Perquè et prenguin una cosa primer l'has de tenir!!"

Seguim igual. Com diuen al meu poble: "D'on no n'hi ha no en raja". Reconec que ha de ser molt dur estar a l'oposició covant tot aquest ressentiment... Em sap greu, però s'hi haurà d'acostumar.

Per cert, veig que no va ser capaç de copsar la meva subtil ironia quan vaig parlar de la duració dels plens i de la seva periodicitat. No esperava menys de vostè.

De totes maneres, gràcies per participar.

tonibanez ha dit...

Atès que el Sr. Ricard no ha replicat el meu darrer comentari, cal suposar que el dóna per bo. Que cadascú tregui les seves pròpies conclusions.