27.2.08

Quadern de Cotlliure_3

Divendres 22.2.08 16:50

Sóc a la glorieta que hi ha més amunt del Museu d'Art Modern Jean Peské. És un belvedere excepcional. La panoràmica de Cotlliure és magnífica. El sol, a l'esquerra, va a la posta. M'encanta la imatge del poble des d'aquí dalt: la capella de Sant Vicenç, el campanar, el castell, l'apoteosi dels blaus... El cel és un coto fluix de núvols. Ha fet un dia esplèndid. Ara corre una lleugera brisa. Després de dinar a Les Templiers, he anat a l'hotel. M'han donat la cambra número 11, situada a l'annex que està just davant del cementiri. No m'ho puc creure: veig la tomba de Machado des de la finestra!


Qui fos gavina. Avui fa 69 anys. A aquesta hora Machado ja era mort. La pau que sento és la seva pau. Em quedaré aquí fins que marxi el sol. La línia de l'horitzó em captiva la mirada. Vetllo Machado des d'aquesta talaia privilegiada. Calma infinita. El temps desapareix. Em deixo bressolar pel paisatge. Una parella de francesos m'acaben de fer una foto. Au revoir! Em torno a quedar sol. ¿No puc estar una estona sense escriure? Esclar que sí...

3 comentaris:

absent ha dit...

Felicitats per aquest magnific blog i sobretot per la gran feina que fas per la nostra llengua. Et segueixo de prop i també la catosfera... T'he linkat perquè crec que tothom ha d'arribar a veure i saber el que fas.

Segueix així!

Núria ha dit...

Cotlliure és una vila molt bonica i força tranquil·la. No m'estranya que hagis gaudit i més envoltat encara amb la felicitat que dóna tot reconeixement.

Anònim ha dit...

Plora el rovell la reixa que li dona vida.
Les quatre barres clamen
�nsia de p�tria fins al teu rostre.