15.1.08

ITV

L'hivern m'ensenya a ser prudent. El fred em garratiba les neurones. Em quedo quiet mirant l'horitzó a la vora del riu Congost. Tanco la ràdio. Fins i tot la música em molesta. Contemplo la posta de sol. M'estic fent vell. Aquests polígons industrials són depriments. Mentre passo la ITV, rumio res. Observo els gestos del mecànic, les seves frases mil cops repetides, un atomatisme atroç. M'enganxen una etiqueta nova de color verd. Dintre de dos anys tornaré. Em trobaré el mateix ritual de gestos i frases repetides. La mateixa buidor al preu de 34,25 €. S'ha fet fosc. De nit, els polígons industrials fan por. Marxo cap a casa. Deixo el silenci a la riba del riu Congost, entre pollancres i camps que brullen. L'hivern se'm fa llarg. Avui em sobren les paraules.

6 comentaris:

Sani Girona Roig ha dit...

A mi em toca passar la inspecció a final de mes...
Vaig anar a demanar hora i vaig veure que, a les cartelleres, tret de tres fulls ampliats amb la legislació en català, tota la resta de fulls i cartellets estava només en castellà.

Escolta, què és això de que t'estàs fent vell? Ara et deixes atacar el bon humor per l'ombra tètrica dels polígons industrials?
No pas.
Ataca'ls. Treu-ne profit fent-ne un poema o dos , o més...
Maleeix-los, busca'ls-hi la part positiva i necessària ... i fes-hi l'entrellum ... ;-)

Ah... T'aviso, quan hi tornis per passar la inspecció, el preu , al rime actual de la inflació ja passarà dels 40 euros, i si per desgràcia guanyés el PP... ITV tornaria a ser del tot , ara ja ho és a mitges La Inspección Técnica de Vehículos...

Pregunta: Els Volvo també han de passar ITV ? Jo creia que n'estaven dispensats fins al cap de 15 anys ;-)

Cuida't i anima't, que ja s'acosten les Jornades.

tonibanez ha dit...

Amic Sani,

Sí, ens estem fent vells. El cotxe "inspeccionat" era el de la dona, que ja té 6 anys. No li trobo cap lírica als polígons industrials...

subal ha dit...

Això és perquè potser no has llegit "La força de la gravetat", benvolgut Ibàñez.

josepmanel ha dit...

Toni, no fotes amb això de l’edat que crec que som de la mateixa quinta i m’has fet venir mal roll. Per cert, ja que ve a tall del que has dit: jo tinc que anar fins Almansa per passar la revisió del cotxe. A Xàtiva i Ontinyent són una autèntica cova de lladres. I ja em toca passar-la tots els anys (el colesterol cada sis mesos, però açò és una altra trista història...).

tonibanez ha dit...

Jo la del colesterol, triglicèrids i tota la pesca ja no me la faig. No suporto que em treguin sang. A més, quan me la vaig fer, em va dir que havia de prendre una pastilla (un pastillot!) cada dia.... Que se l'empassi el metge. Res, quan peti petaré. I punt.

Núria ha dit...

Jo vaig anar a passar l'ITV al cotxe la setmana passada. La mateixa sensació i el mateix preu. Depriment. La diferència és que hi vaig anar a primera hora del matí i el polígon tenia més "vida".