29.1.08

Jutjar

El que més odio de la meva feina és haver de corregir exàmens; primer per la pèrdua de temps que suposa dedicar-se a una activitat que no t'aporta res i, segon, perquè posar notes implica traduir en una xifra el presumpte coneixement de l'alumne la qual cosa, per als que som de lletres, significa una veritable heretgia.

No m'agrada jutjar ni ser jutjat. Fa 20 anys que poso notes i fa 20 anys que em presento a premis literaris. N'he perdut desenes i també n'he guanyat alguns. Conec molt bé la decepció que se sent quan la teva obra és rebutjada. Els jurats emeten veredictes la responsabilitat dels quals és compartida per tots els membres del jurat.

Hi ha hagut 38 persones que no han estat escollides per al llibre catosfèric. Em consola pensar que la majoria són molt joves i tenen tota la vida per davant. Cal superar-se i fer-ho cada cop millor. No hi ha un altre camí.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Exacte:Hem de mirar per fer-ho cada vegada millor.Però,com es millora?què vol dir "millor"?Que agradi a una majoria de lectors??Que agradi als crítics,als jurats?Jo, sobretot, mantindré la fidelitat amb mi mateixa:Sent lliure.Potser els nostres escrits no seran mai escollits per cap jurat,però igualment cap jurat escollirà mai l´escrit que ells vulguin que escrivim.
I de nou,felicitats a tots els escollits.La resta,tenim molt a fer encara...

Greenie

Chen ha dit...

Home Toni, esta bé aixó que dius de qui té de jutjar. Però trobo paradoxal que tu t'hi haguis inclós a la llista de guanyadors. No crec que sigui just, que els jutges s'adjudiquien ells el premi, no creus? Toni, si us plau, el que no podem fer es predicar que a Catalunya està plena de capelles i favors de sota mà, i aquí ens demostres que no ets imparcial. Que tu mareixis estar-hi, jo sóc el primer en dir-ho, però un acte d'honestetat seria molt bo i exemplar.

vagalume ha dit...

Però com a mínim podríeu haver dissimulat una mica amb allò tan maco de la decisió final molt difícíl, la discussió acalorada i blablabla, enlloc de dir que el jurat va decidir per unanimitat, que ja dúieu els seleccionats i els amics de casa i que el criteri va ser la qualitat literària.

Lo dels joves no és motiu per quedar-se fora. Em sembla que lo de la qualitat literària és l'excusa i que, si bé hi ha blogs i posts que heu inclòs i són veritables monuments, heu fet alguna tria que sembla més publicitat d'algunes velles glòries
que han arribat a velles però no del tot a glòries que no pas un reconeixement sincer a l'interès literari.

Una última cosa: els organitzadors-jurats havíeu contemplat la possibilitat de quedar-vos fora de la tria?

Les formes, sempre les formes.

I ara ja callo, i deixo de somicar i de ressentir-me.

Miquel Saumell ha dit...

Jo em quedo amb la excel·lent idea que vàreu tenir i l'esforç i la dedicació de tots els que heu fet possible aquesta primera trobada que, pel que llegeixo, ha estat un gran èxit i que no dubto tindrà continuïtat. Crec que el món dels blogs en català (que tu dius que se’n diu catosfera i no seré pas jo qui t’ho discuteixi) us ho ha d’agrair sense recances, al marge de qualsevol altra consideració. Dius que la majoria dels que no han estat escollits per al llibre catosfèric són molt joves i si és així (cosa que no tinc perquè dubtar-ho) em rejoveneix el fet de trobar-me inclòs en aquest grup als meus més de cinquanta anys.

moz ha dit...

Potser això dels joves era una generalització, però crida l'atenció el cas d'en Miquel Saumell.
Jo vaig ser el més jove dels que va enviar una entrada (o almenys ho era el darrer cop que ho vaig mirar) i bé, no sé fins a quin punt podria subscriure els arguments d'en Chen... Al cap i a la fi, també em crida l'atenció que tot un professor d'institut (o dos: en Sani Girona també ho és?) oblidi de sobte, que els joves només saben moure'ns per incentius xD? I ja deixo estar el tema. Del tot.
Salut!

Accídia ha dit...

Realment penso que es absurd fer una tria de 100 entre 138... poseu-los tots!
Si fos 100 entre 300 o 400 o més s'entrendria, però 38 ENTRADES? suposa entre 38 i 50 pàgines més...

Evidentment no he estat seleccionat.

Anònim ha dit...

T'estic llegint fa dies i m'has semblat una persona amb molta seguretat per com anaves expressant les teves opinions, però, aquesta justificació "ser jurat té aquestes coses",perdona si em passo, però sembla un signe de debilitat. Potser, tens remordiments?

Miki ha dit...

Bueno Toni no passa res, aquesta vegada no t'ho tindré en compte perquè he aconseguit un enllaç a l'Entrellum i a més jo de literatura ni papa amb el que prefereixo deixar el lloc als altres...
De tota manera trobo que 38 no seleccionats som poquets, així que penso que estaria bé incloure una pagineta amb la llista dels que vam participar :P (això de demanar ho he après als bancs, que no et deixen ni prendre el boli)

Salut !
(amb 30 ajudo a l'altre Miquel a pujar la mitja jejeje)