18.10.06

Boletus edulis

Boletus edulis

Sopar exquisit amb els ceps tallats en làmines i passats una mica per la paella amb oli verge extra Rajolí d'or de Llardecans. Melosos, gustosos, sublims. També els rovellons, però no tenen res a veure.

Pessoa

He rebut un comentari en portuguès del misteriós Lord of Erehwon... He respost també en portuguès manllevant frases del Livro do desassossego de Pessoa.

Buit

La M. A., companya de departament, s'incorpora a la feina després de la mort de la seva mare. Li faig un petó molt tendre a la galta i, sense paraules, amb la mà premo lleugerament el seu colze. Ella em diu "Gràcies". També jo, algun dia, tornaré a classe després d'enterrar ma mare i sentiré aquest buit immens que res ni ningú -cap petó ni cap gest- no podran omplir mai més...

Tot és estrany

Tot és estrany. El primer examen que faig aquest nou curs. La rutina de les preguntes i les respostes. La rutina de la correcció. La profunda infelicitat dels enemics que s'entesten a fer-nos la guitza i fracassen.

Tot és estrany. La veu de la Mercè que ressona al capdavall del passadís. Les cares de son dels alumnes. El meu badall. La profunda infelicitat dels enemics que voldrien ser el que no són i tenir el que no tenen, i fracassen.

Tot és estrany. Sentir-me alhora lluny i a prop. Afaitar-me amb una maquineta nova. Contemplar l'eixida del sol. Aprendre a callar quan tothom espera que cridi. La profunda infelicitat dels enemics que no dormen, víctimes d'un malson que duu el teu nom: Victòria.

Tot és estrany. El tacte retrobat dels teus llavis. Aquesta tardor indolent. Un cel de cendra. Un altre batec inútil...

Paciència

No, no tinc pressa. El món pertany als pacients.



13 comentaris:

V for Vendetta ha dit...

Quant (o què) t'ha pagat el teu veí Pelip Fuig per penjar al blog la propaganda electoralista de CiU?.

tonibanez ha dit...

Per què suposes que el banner és retribuït? I si ho fos, és problema meu o, més que un problema, una satisfacció... ¿Catapings pot posar banners d'ERC i jo no puc posar-ne de CiU? Fair play.

Anònim ha dit...

si...esclar que solen ser extranys el primers examens com els ultims...suposo que de la mateixa manera q es un " coñazo" pel's alumnes, també ho deu ser per al professorat.
De tota manera afeixir...que no tothom FRACASA...fracasar es sinonim de no haber-ho intentat.
se que estas avergiguant ( potser no ) qui es ATENEA...(m'equivoco?)
...es molt sencill saber-ho...
[...] saltan en el temps... recordo...si el alumnes de sociologia (l'any pasat) vam encertar qui era la mouchette...
toni...de veritat em dius que no saps qui es ATENEA?...es molt mes facil (y mes per a tu) saber qui es...pensa una miqueta ...
1) ALUMNA TEVA
2) 18 AÑYS
3)TORNA A ESTAR UN CURS MES AMB TU...(puc afegir..que es el tercer curs que esta amb tu)
encara no??
aqui et deixo tot el que et puc dir de moment...
segur..que ho has de saber...
(potser...altra dia..et puc donar mes pistes ...(o no, qui sap)...

tonibanez ha dit...

Vale!

Anònim ha dit...

ATENEA.. las cagada com mai, l'hora del comentari fa saber qui ets. hauries d'haver pensat millor com fer-ho si el que volies es que el toni no t'agafes de peus i mans, que es el que a fet! ai dona, fer campana no es bo! i menys a un examen de filo...

Una altre alumna

Anònim ha dit...

Un bon post, com sempre, com un resum dels últims dies. L'últim paràgraf...és relatiu...no sempre els pacients guanyen la partida.
signatura: Atenea

(no penso entrar al joc, penseu que si tinc un nik, és perquè no vull dir qui sóc, en tot cas, l'únic que s'hauria d'assabentar és en Toni)

V for vendetta ha dit...

Vendre's l'ànima al diable té un preu, Toni. La burgesia catalana en sap molt de negocis bruts i poc clars, i tu has mossegat l'ham electoralista dels salva-pàtries de la butxaca. Tenim el dret a fer servir la opció de preguntar-te perquè (bè, salta a la vista) i tu tens dret a penjar el banner on et dongui la gana. És clar que sí.

tonibanez ha dit...

No tinc cap necessitat de "juistificar-me" o justificar el que faig o deixo de fer en el meu blog. Tu tens tot el dret a preguntar, i fas bé. Sobre això de "vendre l'ànima", només dir-te que, malgrat les meves fílies polítiques, no sóc militant de cap partit i em declaro INDEPENDENT i LLIURE. Ho vaig aclarir en aquest post

Anònim ha dit...

En primer lloc,Toni, un post molt bonic i amb paraules realment sortides del cor. Perquè tot és estrany? No feies el mateix l'any passat? El que fas sempre és una rutina no? No hauria d'estranyar-te.
Per altra banda, he llegit tots els comentaris que t'han anat posant i, penso que la gent dóna massa importància a la identitat del comentarista, en comptes d'entendre i llegir els comentaris. Suposo que Atenea és una persona que, simplement, ha volgut donar la seva opinió sobre els textos que poses. Tant se val qui és!!! Aqui entrem per "comentar" els textos que poses, no per sapiguer "qui" els posa. No estem jugant a "Quién es Quién"!

Dénia

Per cert, Dénia és nom.

Anònim ha dit...

toni...ahir et vaug escriure un post on et deixava algunes pistes...pero volia afegirte una cosa...en cap moment aquellm post estava signat per atenea...pot ser si que tinc 18 anys o mes...pero no soc pas atenea...simplemet volia refresacarte la memoria per que et poguessis fer una idea de qui es...
se que as parlat amb aquella que penses que s'amaga darrera del nom d'atenea i logicament ha respost que ell no es...
¿que et feia pensar que t'ho diria?
mai et dira si toni molt be soc jo...

ara tu pensa...creus que t'ha respost amb la veritat?
sincerament...la meva opinio crec que no cal dirla ...

be toni ja no et molesto mes ...(per avui) o potser mai mes...la meva intencio no es creear aqui la nova versió de buscant a walli..."buscant a atenea" repeteixo tan sols volia refrescarte una miquieta la memoria...

ara que m'hi fixo...si s'apren a les teves clases...
ara ja acabat batxillerat...no faig molta de filosofia..psicologia...pero...
tant se val mijor ho deixo aqui...fins un altra!
(ex-alumna)

Pompeu ha dit...

Ex-alumna,
a les classes d'en Toni no sé si has après molt però està clar que a les classes d'ortografia no has après gran cosa.

Anònim ha dit...

pompeu dijo...el no ser de este pais i intentar hablar el catalan creo que es suficiente

Anònim ha dit...

y por cierto toni, no soy la vale