7.10.06

Desvelament

Islam vol dir submissió, sobretot de la dona. Que les pobres dones musulmanes hagin d'anar tapades em sembla denigrant. ¿Per què les tapen? ¿De què tenen por? Em refereixo a la darrera polèmica islamofòbica:
In a remarkable series of utterances, Straw, still a high-ranking member of the British government, has urged Muslim women who wear a full veil to remove it when they talk to him in his constituency office in northwestern England. The veil, he wrote in his local newspaper, the Lancashire Telegraph, is "such a visible statement of separation and of difference" as to jeopardize social harmony.
Estic amb Jack Straw. Sóc partidari del desvelament indiscriminat i, si cal, del nudisme total. De fet, la paraula grega per a dir veritat és Αλήθεια (Alétheia), que significa des-velament, des-ocultament (la Unverborgenheit heideggeriana). No m'agrada la gent que es tapa, que no dóna la cara. Per això detesto els pseudònims o anònims a internet (¿tant costa signar amb el nom real?). Em toca els collons haver de tractar amb gent que s'amaga quan jo no m'amago pas. Ho trobo injust. Hem de destapar les musulmanes europees com hem de destapar les blogueres que s'encobreixen rere màscares infames. ¿O és que també són musulmanes? Fora vels! Acabem amb l'obscurantisme! Visca la veritat palesa i patent! Viva Santiago Matamoros, santo patrón de las Españas!!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Quan penso en vels, Toni, sempre penso en el pròleg a la Gaia Ciència i en les paraules que segueixen: "No creiem pas ja que la veritat continui essent veritat, si hom li arrabassa el vel" i en unes paraules que precedeixen les que he transcrit: "difícilment hom ens trobarà de bell nou en el camí d'aquells joves egipcis que durant la nit entraven furtivament en el temple, abraçaven les estàtues i volien treure els vels de tot allò que per bones raons s'havia mantingut ocult"
Per bones raons, diu Nietzsche, perquè la veritat deixaria de ser veritat.
Salut!