26.11.06

Viquipèdia CAT

Fa dies que una colla de capsigranys que fiscalitzen la Viquipèdia catalana estan discutint si esborren dos articles: Toni Ibàñez i Catosfera. Si la ignorància no fos tan atrevida, diria que es tracta d'una broma ridícula, sobretot quan llegeixes l'argumentari que aporten aquests talibanets mediocres, que semblen més una secta que una altra cosa. Val a dir que -per sort- no són tots, ja que alguns discrepen i no veuen clara aquesta iniciativa esborr(on)adora.

Per exemple, diuen que els articles els vaig escriure jo i que això va contra "les normes de la casa". Molt bé. ¿I qui els podria escriure amb més fonament? Després dubten de la meva "rellevància" (notabilitat) com a escriptor adduint que, en aquests articles, em faig propaganda. Molt bé. ¿I què passa? Totes les dades que aporto són objectives i perfectament contrastables. No necessito pas aquesta pàgina personal quan en tinc d'altres molt més "serioses i rellevants": AELC, Qui és qui, Opera Omnia, Wikipedia Español; Wikipedia Deutsch, Wikipedia France, Wikipedia Euskara, Wikipedia Japan, Wikipedia Swahili, Wikipedia Marciana...; ¿O potser alguns d'aquests tampoc no mereixen ser-hi? Remeneu i compareu noms i rellevàncies i autopromocions...; Al·leguen que la meva reacció ha estat impertinent i que, per això, m'han de "vaporitzar" (com feien en aquella impressionant novel·la d'Orwell: 1984). Molt bé. ¿I què té a veure el que jo digui o deixi de dir, la meva actitud o la meva simpatia, amb el fet que ambdós articles hagin de romandre o hagin de ser esborrats?

Mireu: em vaig enregistrar com a usuari amb nom i cognom (i no com la majoria dels viquipedistes, que usen nicks); ho podia haver escrit tot anònimament i no ho vaig fer; vaig començar redactant aquests dos articles sense conèixer gaire les "normes"; abans ja havia retocat algunes coses en articles diversos quan, llegint-los, descobria alguna pífia ortogràfica o veia que calia esmenar algun aspecte concret o afegir alguna informació que hi mancava; els entrellumaires sabeu que sovint enllaço els posts amb articles de la Wikipedia en diferents llengües; a més tenia la intenció de crear en el futur (quan disposés de temps per a fer-ho) nous articles que crec que falten en català; etc.

I ara em trobo amb aquest merder. Hom suposa que es tracta d'un projecte "lliure i obert". Pamplines. Fastiguejat, he demanat als administradors que, sisplau, m'esborrin perquè no hi vull tenir res a veure. Jo mateix ho he esborrat vàries vegades, però ho han tornat a posar de seguida. Fins i tot m'han blocat per tal de protegir el buidat de la pàgina. La cosa passa de mida amb l'article Catosfera. Es tracta d'un neologisme que ha fet fortuna i que ja és usat amb normalitat per una bona part dels bloguers catalans. Si esborren aquest article de la Viquipèdia catalana, la cagaran molt cagada. Si volen, que eliminin qualsevol rastre del meu nom, cap problema, però que deixin l'article catosfèric. O, mira tu, que fotin el que vulguin, que ja he perdut massa temps amb aquesta collonada.

I que déu (i la posteritat) els perdoni.

LA PRESENTACIÓ DE L'ORACLE IMMINENT 4 DESEMBRE 19:30 LLIBRERIA CATALÒNIA

8 comentaris:

David Madueño ha dit...

Ostres, Toni, jo al·lucino: poden fer-ho, això? Havia consultat el wikipedia en ocasions, però desconeixia que es pogués regular d'aquesta manera... No sé, davant d'això crec que tens raó, les seves excuses em semblen tan febles... Però vaja, com deia Wilde (i tants d'altres), potser és millor que parlin d'un malament que no restar en l'oblit o la indiferència. Per cert, m'ha arribat la invitació per a L'O_I: el mateix dia, una hora i mitja abans, tinc uns afers, però no crec que tingui problemes per combinar-m'ho.

Alexandre ha dit...

Utilitzes bastant els adjectius pejoratius i vec algunes opinions clarament marcades per prejudicis. Em crida l'atenció la valoració de Montilla, a mi personalment tampoc em desperta grans esperançes però penso que amb una mentalitat com la teva només és tendeix cap a la negativitat i quan hi ha negativitat és més difícil que les coses surtin bé. Potser el vot més intel·ligent és el de la confiança. Tot i així, trobo interessant el teu espai, sempre és positiu generar controvèrsia.

Anònim ha dit...

Com t'han explicat diverses vegades, la Viquipèdia no normativitza. Es nega a fer-ho. Per tant no entrarà el neologisme de "catosfera" fins que no estigui admès per L'IEC.

Per altra banda, et diré que diferents persones també han proposat d'eliminar els articles de les versions anglesa i castellana que has creat. La política de notabilitat fa que la Viquipèdia segueixi sent una enciclopèdia. Si es posés qualsevol biografia només seria un índex de noms. La Viquipèdia és lliure no per què s'hi pugui afegir qualsevol contingut sinó per què el contingut que s'hi posa es pot fer servir lliurement sense demanar permís.

tonibanez ha dit...

Home, un altre viquipedista "anònim"!!! Quina barra que teniu. Mira, xato, me n'estic cansant de tots vosaltres. Agafa i vés aquí: escriptors catalans, i mira un per un els noms d'aquesta llista, el contingut dels articles, i veuràs que si apliques la regla que m'estàs aplicant a mi, en sobren almenys la meitat. ¿Qui ets tu (anònim) per a sentenciar sobre la meva notabilitat o rellevància quan m'avala un currículum objectiu que ja voldrien molts dels que surten en aquesta dubtosa llista viquipèdica?

Alexandre ha dit...

És trist que t'importi qui sigui. Si has d'otorgar un valor a una opinió en base a qui... (qui en el teu sentit, un qui configurat per què? pels "mèrits literaris"?). També trobo pobre que em recomanis que revisi els articles de escriptors catalans, resultarà certa la frase i sense ànims d'ofendre "mal de muchos consuelo de tontos?". He opinat sobre Antoni Ibañez i no sobre qualsevol altre autor. No nego la qualitat a res del que hagis fet però em sembla que te ben poc a veure amb la meva visió sobre determinades coses que escrius. El meu nom és Alexandre, i és més que suficient aquesta informació per que escoltis la meva opinió. No t'ha agradat? D'acord. No la comparteixes? Perfecte. També penso com tu que els blogs són una arma carregada de futur, com has dit, ara, adoptant aquestes postures ofensives en vers a algunes opinions que no t'acaben d'agradar no potenciaràs massa el blog. Realment penses que es necessita una cara, una adreça, un currículum, per opinar?

tonibanez ha dit...

Alexandre, valoro molt positivament signis amb el teu nom real. És clar, que compta la persona real que hi ha rere les opinions, sobretot quan molta gent que deixa la seva cagadeta per aquí es limita a utilitzar arguments ad hominem contra mi. Si sé qui és cadascú, les cartes són sobre la taula, a la vista, sense trampes. Jo tinc el "mèrits" que tinc, i tu tindràs els teus, etc. El que no es puc permetre és que una colla de saltamarges indocumentats m'ataquin coverdement. No has d'opinar sobre la meva persona, sinó sobre la meva obra. La llista d'escriptors catalans de la Viquipèdia és MOLT revisable. O tots moros o tots cristians.

Anònim ha dit...

Torno a intentar d'enviar el comentari... a veure si ara me'n surto.

Toni, em sembla molt injust que per una rebequeria vulguis menystenir i desacreditar una feina col·lectiva i desigual, però singular i vàlida.

Qualsevol projecte col·lectiu té unes normes mínimes. Qualsevol iniciativa col·laborativa i d'un volum considerable necessita una regulació.

T'ho dic com a col·laborador de l'Open Directory Project (http://dmoz.org), un altre projecte voluntari col·laboratiu d'abast mundial, on els interessos particulars estan força regulats.

Intentaré posar-te un símil a veure si entens la posició que defenso: quan algú vol resseguir la història, no es dedica pas a llegir autobiografies.

I que consti que penso que els articles que vas escriure eren força objectius i moderats.

Víctor Pàmies
http://dmoz.org/profiles/vpamies.html

estemon ha dit...

Potser no sóc la persona més adequada per parlar-ne, ja que encara que sóc viquipedista (i crec en el projecte), però diré el que penso: Crec que la gent s'ha emprenyat amb tu per la teva prepotència en escriure els comentaris, per com dius les coses, per com acuses de forma global gent que treballa per la comunitat. Personalment passo moltes hores en projectes com la viquipèdia, perque crec en ells, i com jo, molts. I no ens agrada (com suposo que a tu tampoc) que vingui un, qui sigui, a dir-nos que som uns inútils, uns estrafolaris, o una secta.

Tu dius que ets realment partidari de la llibertat d'expressió i no se quantes pamplines més i el primer que fas es desqualificar la feina de més de 1000 persones que hi treballen regularment? No sé qui és aquí el mediocre, si la formiga o la cigala... Com a mínim la propera vegada no generalitzis (sobretot tenint en compte que el gran conflicte ha vingut arran les teves desqualificacions i insults (que això no ho comentes aquí))

Bon Nadal!